Paleolivet: Ovnbagte krydrede Spiraler

mandag den 21. april 2014

Ovnbagte krydrede Spiraler

Spiraler klar til ovnen

Jeg går og hygger mig for tiden. Hygger mig med at lave EN HEL MASSE SPIRALER. Jeg er nemlig i gang med at teste en Lurch Spiralizer kompakt. Det er næsten det samme som en ”almindelig” Spirali spiralizer , men en lidt mere robust, kompakt og handy udgave. Mere om det i et senere indlæg.

PS. Du kan læse min anmeldelse af spiralizer her.

Den mest klassiske anvendelse af spiralizeren er forvandlingen af squash til Paleo spaghetti (squashgetti). Tip: Skræl squashen først, for det mest spaghetti-agtige look!


Om ovnbagte spiraler.
De ovnbagte krydrede spiraler her, bliver også bløde som spaghetti, men behøves ikke så meget sovs for at smage godt. De er godt Paleo tilbehør til fx kød eller kylling. Spiralerne kan spises som de er, men er også gode med en chilisovs, en rødpeberdip eller lign. som prikken over i´et.

Jeg har ikke sat mængde på i dag, for det afhænger af hvor mange i er, og hvad der ellers skal serveres til måltiden. Men regn som tommelfingerregel med at hver mand kan spise hvad der svarer til 2 knyttede hænder grøntsager (inden de er kørt til spiraler).


Ovnbagte krydrede spiraler:

Skrællede gulerødder
Skrællet squash
Skrællede jordskokker
Olivenolie
Urtekram rød dipmix  (alternativt brug, salt, paprika og røget paprika)

Kør grønsagerne gennem din spiralizer. (Er du ikke heldig nok til at have en endnu, kan du anvende tålmodighed og et juliennejern og lave lange strimler).

Tilsæt olie og krydderi. Jeg maserede det simpelthen ind med fingrene for den bedste fordeling.

Her er spiralerne klar til at blive vendt med olie og krydderi.
Fadet stilles i ovnen ved 200 grader og får 15 min. Så er der lækre krydrede velsmagende spiraler til din Paleo aftensmad. Yum!

Andre forslag til anvendelse af spiral-grønsager:
Pink paleo pad thai
Spiralsalat
Paleo pad thai
Kødsovs med kyllingelever og squash pasta
Paleo spaghetti med kødsovs
Jordskoksalat

Du finder anmeldelse af spiralizer her:
Klik for anmeldelse af Spiralizer




**Hulehilsen Malene!**



Indlægget her indeholder affiatelinks, der støtter bloggen. Det koster ikke dig noget. Smart, ikk?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar