Paleolivet: Fyldte peberfrugter med hakket kylling.

søndag den 5. januar 2014

Fyldte peberfrugter med hakket kylling.

Inden ovnbagning
Jeg er lidt vild med fyldte peberfrugter. Nok fordi jeg elsker smagen af varm peberfrugt i alle farver. Her er en lidt anderledes måde at lave dem på. Fyldet bliver nemlig tilberedt, inden det fyldes i peberfrugterne. Glæd dig, det er godt!
(og sundt, og lowcarb og en god måde at booste sit grønt-indtag på!)

Fyldt peberfrugter med kylling


Til 5-6 personer:
6 øko peberfrugter
400 g champignon
1 løg
800 g hakket kylling
½ l mosede tomater fra urtekram
1 dl fond (for det havde jeg lige, eller havde jeg brugt bouillon)
løgpulver
hvidløgspulver
salt og peber

Klargør grønsagerne. Steg dem på panden. Tilføj kødet til grønsagerne på panden. Når kødet er brunet, kom fond og halvdelen af tomatsovsen i.
Den første halvdel af tomatsovsen (tomatmos) skal nemlig ligge i bunden af fadet.
Når fyldet er krydret og smagt til, så er det bare at fylde peberfrugterne i fadet, og stoppe fyld i.

Tildækkes og Ind i ovnen ca. 45 min ved 180 grader:
Velbekomme.

Forslag til tilbehør:
Grøn salat
Bønnefritter
Dampede bønner eller broccoli eller blomkål
Oliven (de ku også komme i fyldet - nam nam)
Ingenting ;-)

Du kan oversætte enheder fra amerikanske til danske her:
http://www.convertunits.com/from/oz/to/ml , fx ounce to ml, eller cups to dl, eller Pounds to kg, hvis du har brug for at afprøve andre amerikanske opskrifter.

 Velbekomme

Kærlig hulehilsen Malene

Retten er lowcarb, mælkefri, kornfri, glutenfri.

1 kommentar:

  1. Hvor køber man øko/frilands hakket kylling?

    SvarSlet