tirsdag den 17. september 2013

Whole 30. Dag 24


Dagens aftensmad

Mål i sigte. Det er let at hænge i. Og dagene flyver afsted. I morges troede jeg, at jeg stod op til dag 23! Men det bliver måske meget rart, ikke hver dag, at skulle huske at tage fotos af min mad. Indtil videre har jeg hængt i, for jeg synes bare indlæggene bliver sjovere på den måde.
I går over aftensmaden talte drengene og jeg, om hvad det var far og jeg havde gang i. De var næsten klar til at være på også. Altså JA TAK, til de der madpakker med kød og grønt og morgenmad med æg, men øh, helt at skulle holde sig fra brød, kage, mælk og ost… det lød ikke helt menneskeligt muligt i deres øre. Vi burde jo bestemt fordre vores børn på samme måde, som os selv og forsøger også langt hen ad vejen. Men for nu, har jeg altså ikke overskud til at lave 5 madpakker af den slags. Og når de ikke selv gider stege deres æg om morgenen (hvilket de sagtens kan), så får de altså ikke en fuld Whole30-pakke lige nu. De spiser det samme til aftensmad og må gerne lave æg om morgenen. Jeg håber at kunne gøre det mere og mere på sigt.


Morgenmad: 2 blødkogte æg, 1 avokado, 1 lille stykke græskarfritatta toppet m. kokoscreme.
Frokost: En tapas af rester fra køleskabet J En spidskålswrap med de sidste Taco-kød og grønt rester, 2 gulerødder, 1 kyllingedunse, 2 spsk hønsesalat og lidt grønt m. paprikapesto.
Aftensmad: Lammesteaks med diverse grønt fra bunden af køleskabet tilberedt med timian, hvidløg og rosmaring i Rømertopfen. (Grønsager: gulerod, fennikel, løg, squash, tomat). Ja, det var rent faktisk noget jeg gjorde klar fra morgenstunden og lige programmerede ovnen. Da jeg kom hjem kiggede jeg til det og besluttede at hælde lidt kokosmælk og tomatpure over også. Det blev SÅ godt.
Dertil dampet spidskål med masser af klaret smør og et par små gule tomater fra drivhuset, samt et par pandestegte søde kartoffel-stænger
Status dag 24: Helt igennem god dag. Vågnede godt nok meget tidligt i morges, og det kunne godt mærkes på energien om eftermiddagen, men det gik hurtigt over. Det er SKØNT at være mæt mellem måltiderne og ikke opleve nogen nævneværdig sult, selv om der går 5 timer. FEDT FEDT FEDT, at jeg har lært det (eller min krop og mit hoved har lært det).
Jeg bruger fortsat en del tid på madlavning, men ikke på den stressende måde. Jeg kan jo godt li´at lave mad (har i nok luret, ikk!). Men det er altså noget af et bjerg af grønsager der skal gennem køkkenet, for at fodre en familie på 5, som ikke skal have supplerende stivelse. (Og så har jeg endda givet ungerne nogle kogte kartofler eller majskolber til nogle af måltiderne). I dag gik aftensmad dog hurtigt (max 30 min) fordi jeg også lige havde brugt de 10 min i morges.

Læs om dag 25 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-25-lidt-senil-er-man-vel.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar