Paleolivet: Whole30 – dag 7. En træt søndag.

fredag den 30. august 2013

Whole30 – dag 7. En træt søndag.

Så er man jo næsten ¼ igennem. Det lyder godt, men der er stadig langt igen. Indtil videre har det værste været at der skal så meget planlægning og forberedelse til.
Da jeg jo først kom i seng kl. 2 i går, kan jeg godt mærke trætheden, selv helt uden tømmermænd /påvirkning af at have indtaget alkohol.
Morgenmad: Næsten som i går. 3 spejlæg, en skive ristet parmaskine, revne gulerødder med ristede hasselnødder og jordbær. 2 friske asparges.
Frokost:  Frikadeller, dampede sukkerærter, tomater, oliventapanade, jordbær.
Aftensmad: Mummmssss. Vi fik grillede andebryster med et af mine favorit-retter. Paleo pad thai. Jeg har linket til retten før, men du får den lige igen, for den er SÅ god.
Min version med nok til hele familien
Paleo Pad thai
5 mindre squash eller 2 kæmpe (jeg har købt 2 arms store squash og skrællet dem)
Rigeligt med andefedt (eller andet fedt, men andefedt er bare mums. Der skal være rigeligt)
2 løg, finthakket
4 fed hvidløg
6 spsk tahin (tilsæt evt. lidt hakkede nødder for ekstra crunsh)
3-4 spsk hakket/revet frisk ingefær
2-4 spsk æblecider eddike
2 spsk fish-sauce
Et godt skvært chili-olie eller chiliflager eller frisk chili
Salt og Peber.

Lav squash til din favorit form for pasta. (Brug evt. spiralizer  / mandolinjern eller juliennejern)
Smelt fedtet og steg løg, hvidløg og ingefær. Tilsæt resten undtaget squash. Rør til alt er mixet. Smag gerne til. Mangler du fx salt eller eddike? Eddiken er faktisk vigtigt, for at få det rette syrlige modspil i retten.
Tilsæt pastaen og rør rundt. Server! Gerne med skiver af grillet andebryst J

Status dag 7:
Jeg har været træt, åh så træt. Selv med middagslur. Og i løbet af aftenen blev det være. Kvalme, hovedpine, mathed. Hvor er det snyd, at vi har været i byen begge to, og mig som IKKE har drukket, er den der har det mest tømmermændsagtigt! Men jeg tror det skyldes, at jeg er ved at blive syg. Min søn har også lige været syg. Jeg orkede ikke den løbetur jeg havde sat mig for, så den blev aflyst.
Mine måltider lå lidt tættere i dag, da jeg kom sent i gang med morgenmaden, så jeg har ikke været plaget af den store sult.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar