onsdag den 28. august 2013

Whole30 – Dag 5. Så det fredag.


Dagens morgenmad (Primært rester)
Ingen vin til mig i dag. Hrmmff.  Skal klart hjem og sidde på terrassen og nyde den sidste stump sommersol og fornemmelsen af weekend. Nu med et glas isvand som selskab (og så selvfølgelig min dejlige mand)
Morgenmad: Bestod af rester. 1 grillet svinekotelet med lidt pesto. Lidt gulerodssalat (se beskrivelse fra i går). ½ avokado. Lidt strimlet peberfrugt. 1 lille håndfuld cashewnødder og min elskede the.
Frokost: Jeg stegte 2 tunbøffer i går, så i dag har jeg spist den anden, sammen med råkostsalat, resten af bønnerne fra i går, samt en gang oliventapanade som jeg lavede i går aftes. Lidt frugt til dessert.
Det er så nemt at lave olivetapanade, at jeg synes priserne på de små glas af røveri. Især hvis du køber dem uden sten (hvilket jeg så ved en fejl ikke havde gjort – så bliver det noget mere besværligt!!).
Oliventapanade - Sådan gør du:
1-2 glas oliven uden sten og mærkelig e-numre (oliven er med på listen over anbefalede fedtkilder!)
Lidt oliven olie.
Hak oliven i hånden eller med en minihakker. Tilsæt lidt olivenolie og hæld på glas. Så er der Whole30 godkendt fedstof til din mad J
 Inden aftensmaden: (Ja, lidt fik jeg altså i dag, så helt snackfri blev dagen ikke). En håndfuld cashewnødder, en gulerod
Aftensmad:  Kalveculotte på kuglegril. Broccoli. Stegte grønsager og sqaush-bearnaise. (Min nye variant af blomkålsbearnaise – jeg havde jo ikke noget blomkål).  Dansk vand med agurkeskiver og isterninger. (Synes du det lyder mærkeligt? Prøv det lige en gang. Det smager faktisk rigtig dejligt!!)







Status dag 5:
Ifølge den timeline jeg linkede til i forgårs (den er her http://whole9life.com/2013/08/revised-timeline/) skulle man opleve at være forholdsvis utilgængelig i går/i dag. Det har jeg ikke oplevet noget af. Men jeg er jo heller i gang med en kæmpe sukker/brød afvænning, da de ting var næsten luget ud af min kost i forvejen.
Men tænker, at det MÅ være effektivt for vægten det her, for selv om jeg spiser store måltider, så spiser jeg mindre mad total set. Og jeg er gået sulten i seng flere dage. Det skyldes nok ikke så meget konceptet, som det at jeg har spist ”ude” og derfor ikke helt har fået rundet alt det der foreskrives til et måltid.
Det er stadig meget nemmere for mig, at være sulten om aftenen, end det er at være sulten om eftermiddagen. Hvis du spørger mig, burde en dag bestå af 4 hovedmåltider og ikke 3! Også i dag har jeg lidt af eftermiddags-sult L Men slet ikke så slemt som i går.
Åh ja, og så har der været gang i den på toilettet i dag. Det sætter sådan en som mig stor pris på!

Læs om dag 6 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/08/whole30-dag-6-jeg-skal-til-fest-uden.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar