Paleolivet: Oliven-tarpanade

fredag den 1. marts 2013

Oliven-tarpanade

Havde næsten glemt hvor dejligt den slags egentlig smager. Især når man laver det selv!
Men så stod jeg der med mit kyllingebryst, som skulle spises til frokosten og tænkte, der ligesom manglede noget Et lækkert fedt.

Hej store lækre grønne oliven med peberfrugt!

Jeg brugte
Masser af grønne oliven med peberfrugt
Lidt valnødder (har en pæn del omega3 fedtsyre. Hurra)
Kold presset øko-raps olie.

Det fik en tur i mini-hakkeren og derefter var mit kyllingebryst i skiver ren gudespise.

Se´følig kom jeg først i tanke om det med foto, da jeg havde pakket resterne til side i en politisk ukorrekt PLASTIK bøtte. Men det er altså det i må nøjes med. Bare tro mig - det er SÅ godt!
Det ku også virke til din fredagsbøf!



*Et lille ps om rapsolie. Jeg kan forstå, at ikke alle er lige glade for at anvende rapsolie, men jeg forstår ikke helt hvorfor? Kan nogen henvise til undersøgelser, der påviser at KOLDPRESSET rapsolie skulle være usundt. Så vidt jeg kan se, er der lavet undersøgelser på alm. mishandlet rapsolie, men det er jo IKKE det samme. Der findes ingen gode Omega3 fedtsyre i sådan et produkt, som der gør i en koldpresset. Mere end i fx olivenolie (som jo ellers vil være det mest oplagte alternativ her).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar