Paleolivet: En lille update

lørdag den 29. oktober 2011

En lille update

Dagens model er min mand, der flyver med ungernes drage i efterårsferien.
Først efterårsferie, så en rygende travl uge. Der har ikke været mange sekunder at gi af, men nu må jeg hellere få skrevet lidt igen.

Status på vægten. Neutral
Status på motionen: Den har været sparsom i denne uge, grundet fyldt programmer, men i går var jeg til åbning i firmaets nye fittnesscenter, og der gav jeg den gas. I dag siger jeg AV AV. Jeg fik afprøvet boksning (det var hårdt ved armene, skulle jeg hilse og sige), efterfulgt af Crossfitt (inkl 45 pull-ups, godt der var en elastik til at hjælpe lidt til, det var SEJT) og afsluttet med harmony bodystretch. Det hele skyllet ned med et par lækre smoothies serveret af Louise Bruun. Hende kan jeg godt li. Hun er også min mandag morgen træner.
Tjek hende ud her: http://www.louisebruun.dk/
Hun har lige lavet en ny bog, der hedder Lykkemad. Fik lejlighed til at bladre i den. Det ser rigtig godt ud!!

Status på maden: Det går også rigtig godt. Har dog været nød til at acceptere en vis mængde kartofler. Ellers kan man ikke rigtig begå sig, når man kommer til selskab.Det er ikke alle, der har den store forståelse med projekt stenalder kost. Og jeg kan jo ikke bare sidde der og spise deres kød uden noget til.
Værst har det dog været de to dage jeg var på kursus. På Palace hotel på rådhuspladsen. Det lugter ellers nok af lækker mad, ikk? Men selv om vi var der 2 x 2 dage, glemte de HVER dag, at jeg ikke tåler mælk og at mine sidemand ikke måtte få rodfrugter og løg!
Og maden bestod af en meget lille forret og en hovedret med et stykke kød, ca 1 skefuld grønsager og nogle kartofler + sovs til dem der kunne tåle det.
Yep - det er rigtigt - de synes åbenbart ikke der er smart at servere grønsager. Er det mig eller dem der er bagud?

Tilgengæld servere de så hver dag efter denne frokost, en eftermiddags"kaffe" buffet, med 2-3 slags kager+ sandwich med hvidt brød+ frugt+frugtsalat og gulerodstænger. Med andre ord, en god gang ekstreme kulhydrater til at sende dig lige i gulvet, inden du skulle klare de sidste par timers kursus....

Behøver jeg fortælle, at jeg sprang dem over, pånær gulerodstængerne og supllerede med lidt hjemmefra (nødder og æggemuffins). Det betød så også, at jeg klarede kurset i fin stil uden kriser, selv om det varede til kl 17.30.
Endnu engang HURRA for Stenaldermad / Paleomad! ! ! ! !
(For ih hvor kan jeg mindes mange kurser og møder, hvor jeg har været dødspresset om eftermiddagen, af træthed og omtågethed efter at have indtaget alle de "dejlige" kulhydrater).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar