Paleolivet: Paleo madplan uge 18

søndag den 26. april 2015

Paleo madplan uge 18


Hvis du har læst mit blogindlæg fra i fredags (FIND DET HER) så ved du, at jeg er i gang med 21 dage, hvor jeg har ekstra fokus på kost og træning, fordi jeg følger programmet "21 dage til sprød silhuet".
Derfor er kulhydrat-timing ENDNU mere vigtig for mig end den plejer. Det skal være kulhydrat med stivelse, altså primært rodfrugter
Som altid kan de kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.

Ugens madplan uge 18


Mandag: (High carb - festmåltidsdag- brug iceberg i stedet for rispapir for low carb)

Vi er vilde med rispapirruller herhjemme. Det tynde fine rispapir er ikke så svært at få fat i efterhånden. Har både set det i Netto og søstrene Grene! (Men rispapir er ikke Paleo, du kan bruge iceberg eller spidskålsblade i stedet).

De kan fyldes efter fantasi. Du kan lade dig inspirere af Helenes måde. Det er også her foto er lånt.



Tirsdag: (Low carb)
Jeg har "faste" dag og må kun få 1 måltid. Det spiser jeg inden aftensmaden.
Hulefar er ikke hjemme.
Og så passer resterne fra kålgryden lige i størrelse til ungernes aftensmad (Den ligger i fryseren nu)
 De får sikkert et par agurkestænger "on-the-side"





Onsdag: (Træning og dermed carb dag- for low carb vælg blomkålsris i stedet for sellerifritter )

Wokret med okse og broccoli med selleri-fritter

(kan også laves med fx kalvekød)






Torsdag: (Low carb)

Vi skal have de skønne laksedeller.

Tilbehør bliver wok/pandestegt blandet grønt (a la porre, squash, grønne bønner, spinat og hvad der lige er på lageret)





Fredag: (Træning og dermed carb dag - lav avoziki for low carb )

Det bliver
fyldte peberfrugter
serveret med ærtemos (carbs) uden blomkålsbladene og salat.






Lørdag: (Træning og dermed carb dag - undlad pastinak for low carb)
Weekend ah!
Vi starter med lidt hygge a la pil-selv-rejer med avokado.
Så griller vi en lammekølle og spiser den med alt muligt lækkert. Bl.a avoziki og og råstegte pastinakker.







Søndag: (Low Carb - undlad evt løg for ekstra low carb)
En klassiker vi ikke har spist længe. Panerede kyllingestykker med bløde løg. Dertil en grøn salat af en slags. Kartofler til børnene og ovnbagt fennikel til de voksne.

(Undskyld billedet, ved godt det er virkelig forfærdeligt. Må se at få taget et nyt. Men det smager altså virkelig godt alligevel!!)





Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar