Paleolivet: Paleo madplan uge 13

søndag den 22. marts 2015

Paleo madplan uge 13


Så er der pludselig en påskeferie i sigte. Det bliver herligt. Men først skal vi lige igennem endnu en travl uge. Jeg skal afslutte min coach-uddannelse og har i det hele taget mega travlt.
Det bærer madplanen præg af. Mad som er rimelig simpelt at lave og købe ind.

Hvis du allerede nu sidder med påskedrømme og planlægger din påskefrokost, så kan du tage et kig på dette indlæg: Forslag til påskefrokost. Det er fyldt med ideer til selvsamme!


Paleo madplan uge 13


Mandag: (Low carb dag)

Øko svinekoteletter (fås i Netto i denne uge) med hvidløgsbønner. (Det er super nem mad, og det skal det være om mandagen.









Tirsdag: (Træningsdag - higher carb - undlad pastinak og æble for lower carb)

Uhm, snupper er grøntsagsboost med en gang jordskokkesuppe.
Ungerne bliver nok glade, hvis jeg laver en gang pandebrød til









Onsdag: (Low carb)

Endnu engang skal jeg have gang i spiralizeren. Vi skal have Paleo udgaven af spaghetti med kødsovs. Jeg laver spathetti af squash på min spiralizer, men du kan også bruge et juliennejern, en kartoffelskræller eller lign til at strimle det.
Der skal laves DOBBELT PORTION af kødsovsen, resterne skal bruges i morgen.



Torsdag: (High carb - træningsdag - lav blomkålsmos for low carb)
Rester af Kødsovs serveret på rodfrugtemos. Hvis der er overskud bages i ovnen med kødsovs nederst og mosen som låg. Drysset med gærflager. Men det kan også bare spises som det er.
Det kan også være det bliver mos af søde kartofler








Fredag (low carb)

Jeg har kigget i netto-kataloget lige før denne madplan, så vi skal også have måltidssalat med halehængt hellefisk. Fremgangsmåden er den samme som Måltidssalat med røget vildlaks.
 

Lørdag: (High carb - lav ovnbagte rosenkål for lower carb)

Jeg er slet ikke hjemme - jeg skal til certificeringsfest.  Men jeg vil gætte på at Hulefar og ungerne laver hakkebøffer eller stegt flæsk med ovnbagte rodfrugter (Vi har lige fået en masse pastinakker i vores grøntsagskasse)











Søndag: (Mor er træt dag :-) Low carb der bliver ingen træning)
Billedet er også fra Min paleo verden

Vi skal lave en kæmpe gryde (mad til 2 dage) Chicken curry. Det har jeg ingen opskrift på på bloggen, men den vi laver minder meget om denne fra Min Paleo Verden.
Serveres med broccoli-ris (revet broccoli)








Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)


Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar