Paleolivet: Skyhøj forbrænding. Enden after the end. Uge 11

onsdag den 10. december 2014

Skyhøj forbrænding. Enden after the end. Uge 11


Jeg har længe gået med indlægget her og følt at det måtte ud. At jeg skylder det til Skyhøj forbrænding konceptet. At dele med jer hvordan det er gået.

Det går nemlig rigtig fint. Der er resultater!!. Flere end jeg lige kunne få øje på, efter de første 7 uger.
Så indlægget her, har både numsebilleder, og små succeshistorier om muskler, vægt og fedtprocent,

Som nogle måske husker, var jeg glad for træningen og konceptet, men lidt skuffet over resultaterne efter 7 uger. (Ellers læs min status efter 7 uger >>her<<)

Resultater
Men så var det, jeg kom til at kaste et blik på min numse i spejlet, da jeg var 2 uger inde i fedtforbrændingsprogrammet. Og pludselig kunne jeg godt få øje på resultater.

(Det er nu der kommer numse-billeder, så luk lige øjnene eller luk fanen ned, hvis du er sart eller fx bare mere til de små yndige, end dem af mere "Kim Kardashianske" propertioner....Ha ha ha - as if - det kan godt være min er stor, men resten af propertionerne matcher ikke helt).

Ud over den forbedrede numsefacon, så var der også pludselig resultater på vægten. Og fedtprocenten er faldet. Muskelprocenten er steget. Mere om det længere nede.
Her kommer før og efter billedet - kan du se forskel?


Uge 0 og uge 9


Sådan fortsatte jeg Skyhøj forbrænding programmet


Deload
Efter de 7 uger - holdt jeg en uge (eller faktisk 9 dages) deload. Lavede nærmest ingenting. Lagde vidst både fest og opfyldningsmåltider sammen og startede med en MEGA usund weekend.
Havde planer om at køre uge 1 programmet, men nåede det kun 1 gang.

Den nye træning
Og så gik jeg ellers i gang med et fedtforbrændingsprogram.
Som alle andre uger, kører jeg 4 gange pr uge af 15 minutter.

Sådan sammensatte jeg mit program:

5 push press højre arm 12 kg
5 push press venstre arm 12 kg
5 goblet squat ( 12 eller 16 kg)
10 Swing 16 kg
(Det tager mig lige under 2 minutter for en runde)


I følge bogen skulle pauserne være dobbelt så lange, men det havde jeg ikke tålmodighed til.
Så jeg har holdt pauser på ml 2,½ og 3 minutter.
Det betyder at jeg når 4 runder i hver træning.


Flere muskler
Og jeg har noteret flittigt i mit lille træningshæfte.
Jeg kan her efter 3 uger konstatere, at der er fremgang i muskelstyrke.

Jeg kan nu lave alle push press med både højre og venstre uden støtte. I starten kunne jeg nærmest ingen lave med venstre uden hjælp og havde det heller ikke helt let med højre til slut.
Nu kører det bare for begge arme!

Jeg er gået fra at lave mine goblet med 12 kg til 16 kg
Og overvejer pt om jeg skal skifte til 20 kg for at lave swings (men sådan en har jeg ikke).

I følge min vægt, så viser muskelprocent målingen, at min muskelmasse er steget mede 2 %, hvilket svarer til mere end 1 kg! Ikke dårligt, vel?

Mindre fedt
Jeg har jo været og er fortsat ret opmærksom på at få min fedtprocent ned. Jeg bliver aldrig en fedtprocent 20%.
Men min fedtprocent er faldet med 3%. Jubiiiiiiiii!! Det er for fedt.. eller antifedt.



Mere og mindre mad
Jeg har arbejdet en del med at øge mit fastevindue. Det betyder at jeg når op på flere dage om ugen, hvor jeg ikke spiser i 13-14 1/2 timer. I følge bogen skulle en type som mig (type 4) gerne op på 14-16 timer.
Hvor jeg står pt, har jeg svært ved at forestille mig, at jeg kommer til 16 timer. Men jeg skal huske at forholde mig åbent og nysgerrig.

Lige pt, har jeg en kæmpe fordel, fordi jeg går hjemme i december. Det betyder, at jeg kan spise lige når det passer mig. Jeg har fx spist morgenmad kl 8.30 når ungerne var sendt i skole. Det betyder at jeg kan rykke min frokost. Og når jeg får frokost senere, kan jeg springe mit eftermiddagsmåltid over (uden at gå op i limningen).

Til Januar, er jeg igen i fast arbejde. Det betyder, at det er mere praktisk at spise på "normale" tidspunkter. Den rytme som passer mig så fint, med at fx spise frokost kl 13.30, den fungere ikke på en arbejdsplads, med kantine, hvor man gerne vil spise sammen med sine kolleger.
Så jeg har svært ved at gennemskue hvordan, jeg skal kunne holde mig til 3 måltider, på det tidspunkt.

Straffen for at sjuske med kulhydrater
Jeg har også erkendt, at jeg er blevet mere sjusket med kulhydrat i mit eftertræningsmåltid. I denne periode er det tit min frokost. Og den består ofte af rester eller salat med protein.
Meeeen, mine rester indeholder jo ikke altid lige kulhydrat med stivelse. Så har jeg bare snuppet 2 daddelkugler eller lign, for lige at få lidt kulhydrat.
Og det er IKKE nok. Jeg har oplevet en mega træthedskrise/blodsukkerkrise senere på eftermiddagen som resultat.

Træningsmåltider
Hvis du er Paleo-spiser og ikke går ind for protein-pulver, så skal du lukke ørene nu!
Mit træningsmåltid består altid af Risprotein. Ofte blendet i en juice og fyldt godt efter med isterninger.
Men her er et lidt lækrere forslag, som jeg kørte ned med stor fornøjelse, den anden dag.

Denne drik passer til type 4, hvis du er en anden type må du justere på mængderne


Trænings - kakao - "mælk"

1½ måleske ris protein
4 dadler
1 tsk kakao
1 knsp vaniliepulver
3-4 dl koldt vand.
Isterninger

Fjern sten fra dadlerne. Hæld det hele i et blender glas og blend grundigt. Tilsæt isterninger (vigtigt) og server.

Risprotein opløses ikke rigtig i vædsken og derfor er det ikke så fedt at drikke som andre protein-pulvere baseret på fx mælk (valleprotein, wheat osv). Men jeg tåler ikke mælk, så jeg har valgt denne løsning. Og må indrømme, jeg har vænnet mig til den lidt grynede konsistens. Men foretrækker stadig, at der er masser af isterninger i.


Jeg mangler pt 2 træningsrunder, så er det igen tid til deload. Så skal der sammensættes et nyt program! Jeg tror jeg går efter mere variation denne gang. Som Anna har foreslået inde på FB gruppen, kan jeg lave 2 forskellige træningsdage, som jeg kan skifte i mellem. for det har været lidt kedeligt, at køre den samme igen og igen. (Men dejlig nemt)

Hulehilsen Malene

Hvis nu....

Indlægget indeholder affiliatelinks til steder jeg selv handler produkter

1 kommentar:

  1. Er du vimmer, det er virkelig flotte resultater! Du har jo fået en rigtig squat-mås! Godt klaret :)

    SvarSlet