Paleolivet: Paleo madplan uge 34

søndag den 17. august 2014

Paleo madplan uge 34




Så er ugens madplan klar til endnu en travl uge.

 Paleo madplan for uge 34


Mandag:


Rester af paleo Chili kål carne jvf sidste uges madplan. Der skal naturligvis guacamole til (Det bliver nok med løgtoppe i stedet for purløg, da grøntsagskassen bugner af friske løg)

Tirsdag:

En af ungerne skal være med til at lave mad. Så jeg tror vi kaster os over regnbue-laksen. Den er sjov og SUPER nem.

Så laver vi ovnbagte krydrede spiraler til.  Det er også nemt og hurtigt. Det udnytter ovnen og ikke mindst, så synes ungerne det er super sjovt, at bruge spiralizeren.

Friske agurker og tomater fra drivhuset for at lave lidt modspil til det ovnbagte.

Onsdag

Silje skal til svøm og Bastian skal til karate, så der skal ikke være for meget bøvl. Vi laver den nemme pølse-ris-ret


Torsdag

Roatza - en al time favorit her i huset. På denne årstid, vil jeg ikke  lave den rent på rodfrugter, men erstatte nogle af dem med squash og eller kål af en slags.

Fredag:
Kylling m pandestegte grøntsager a la tøm køleskabet.
Og måske en lille dessert i form af Chokolade mums mouse



Lørdag

Hulefar er ikke hjemme. Så plejer vi at lave fiskefrikadeller, for det kan børnene godt li, men far er ikke så begejstret. Jeg tror ungerne får lov at spise kartofler, og så laver jeg en gang revet rødbedesalat for det er jeg vild med og det giver et syrligt modspil til fiskefrikadellerne.


Søndag:

I dag vil jeg også have rester til mandag. Jeg laver derfor et KÆMPE italiensk farsbrød og variere bare på tilbehøret.
Tilbehøret i dag bliver i hvert fald en salat med masser af tomater, for mit drivhus er fyldt med alle farver tomater.
Og en gang squashpasta med pesto. Hvis jeg får tid, rister jeg også salvieblade, for det smager simpelthen så lækkert!


Der findes mange flere Paleo madplaner!
Klik her for at se alle Paleolivets madplaner

Hav en dejlig uge.
Pssst! Måske har du lyst til at komme på VIP-listen og få nyhedsbreve fra Paleolivet engang i mellem? Du får også en velkomstgave i form af en pdf med 7 nemme hurtige Paleoaftenmåltider!
Klik her:  Lad mig blive VIP. Tilmeld mig nyhedsbrev


Hulehilsen Malene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar