Paleolivet: Ristede cheasy mandler med kokossoya

onsdag den 4. juni 2014

Ristede cheasy mandler med kokossoya

Yum Yum - det smager guf det her!

I dag har jeg testet Coconut Aminos /kokossoya konceptet på ristede mandler. Yummi.
For at få dem til at smage cheasy (eller med ostesmag om du vil) har jeg brugt gærflager også. (Har du endnu ikke læst om gærflager og hvor sunde de egentlig er,  så læs med her: Hvad er gærflager)

Til den store fest i weekenden lavede jeg en anden version - fadet blev støvsuget. Coconut Aminos og rosmarin.

Hvis du ikke selv ejer en flaske coconut Aminos, så kan du være heldig at vinde en. Se mere om give awayen her.

Og nu til de to opskrifter.

Ristede cheasy mandler

200 g mandler
1 spsk coconut Aminos (kokossoya)
1 spsk gærflager
1 tsk flagesalt

Rist mandlerne i ovnen ved 150 grader i 20-30 min. Jeg gav dem næsten 30 med start i kold varmluftsovn.
Så snart de er ude af ovnen hældes de i en skål og gærflager, salt og kokossoya hældes over og der røres grundigt rundt.

Køl af og server.
Eller opbevar i tætsluttende glas

Ristede rosmarin mandler

300 g mandler
2 spsk coconut Aminos (kokossoya)
1 spsk tørret rosmarin
1 tsk salt

Bland alle ingredienser og bred mandlerne ud på en bradepande. Bag i ovn v 150 grader i 20-30 min.
Køl ned og server
Eller opbevar i tætsluttende glas.

************************

Vi elsker bare ristede mandler og nødder her i huset. Så de forsvinder på ingen tid.
Se også opskrifterne på
Ristede saltede cashewnødder

 

Fik du tjekket?
Hulehilsen Malene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar