Paleolivet: Forslag til påskefrokost

søndag den 13. april 2014

Forslag til påskefrokost


Står den på påskefrokost i påsken? Jeg elsker påske og påskepynt, og påskehygge. Nok fordi det falder samtidig med forår og vi endelig har fået mere lys og energi. Og påskefrokost er jeg også ret pjattet med. Her har jeg fundet et par ideer til hvad du kunne sætte på bordet til en påskefrokoslt i ægte Paleostyle:

VELKOMST:
Ristede saltede cashewnødder og friskpresset juice - gerne grøn med fx spinat, æble og citron.


FROKOSTBORD:
En krydret og alligevel børnevenlig lammepate:
Opskrift på lammepate her
til pateen ville jeg servere en rødbedesalat med tahindressing.

En skøn hønsesalat med karry og gurkemeje (den skal jo helst være gul, ikk)
Hønsesalat
Den kan du servere med stenalderbrød, halve peberfrugter og grønne salatblade, alt efter hvilken bund du foretrækker. Hvis du egentlig godt kan li stenalderbrødet, men du får gæster der ikke tåler nødder, vil jeg foreslå kernebrødet her.

Jeg synes også en salat hører sig til på påskebordet, gerne lidt fyldig. Prøv denne:
Salat med varmrøget vildlaks

Og så et fad med rå grønsager og en gang Squash-humus.Hvis du er sej til det der med at få tingene til at se godt ud, kan du måske bruge dette billede til inspiration til dit grønsagsfad:

Ellers er der muligheden for at lave fyldte farvede æg - det kunne også være flot. Du finder en vejledning her: http://hotdiyideas.blogspot.co.at/2014/01/how-to-make-colorful-easter-eggs.html



DESSERTEN:
De fleste synes også, at lidt sødt hører sig til afslutningen, skal vi holde os til påsketemaet med æg, kaniner og gulerødder, vil jeg foreslå den rå gulerodskage med citronfrosting der lige har været på bloggen eller en æbletærte med cashescreme. Begge kager/desserter er i den lette end, og det kan være en fordel, hvis man allerede har spist en del.

Alternativt kan du lave hjemmelavede påskeæg. De er også MÅÅÅMMMSS!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar