Paleolivet: Smagen af forår

onsdag den 12. marts 2014

Smagen af forår

Service info! Kampen mod skvalderkålen starter allerede nu! Og hvordan kan det gøres meget bedre end ved at spise den?

Hvis nu man virkelig havde levet i Stenalderen, ville man jo være lykkelig for den årstid der begynder nu. Naturen begynder ligeså langsomt, at forsyne os med ny næring.  Et fornuftigt hulemenneske, ville være i fuld gang med at samle skvalderkål, mælkebøtteblade og tappe birkesaft.

Jeg starter bare med skvalderkålene, fordi jeg ved, der kan blive en top-lækker pesto ud af dem. Som du kan se på billedet, har de fundet vej op i min have. Opskriften på pestoen, finder du her:

Det smager faktisk virkelig lækkert og så er det hammersundt. Sprængfyldt med forårsvitaminer! Et glas i køleskabet, giver dig mulighed for lige at tilføje lidt ekstra fedt til din mad på den lækre måde!

Jeg ved af erfaring, at om kort tid, bliver det endnu nemmere, at skaffe store mængder af skvalderkål. Så skal der igen Hvidløgsstegt skvalderkål på menuen. Det spiser ungerne også med stor fornøjelse. Hvis man ikke er så super modig, kan man starte med at blande det med spinat! Opskriften finder du her:
 
Jeg er så HELDIG, at min salvie har stået fint hele vinteren og stadig er fyldt med blade. Snart vil der komme mange flere. Og DET er også en herlig ting, for man skal nemlig bruge en del til at lave de smørstegte salvieblade, der smager som små sprøde chips. De er virkelig en fin oplevelse af spise! Tilberedningen kan du læse om, lige her:
 
Så er der bare den med birkesaften tilbage. Jeg har faktisk et stort birketræ i min have. OG jeg har udstyret til det. Jeg er bare aldrig kommet i gang. Det må være målet for dette forår. Altså, når jeg er kommet hjem fra skiferie. :-)  Du kan læse mere om det at tappe birkesaft (og udstyr til det) lige her:

Så er det bare at komme ud i foråssolen. Ahhh

Ingen kommentarer:

Send en kommentar