Paleolivet: Supernem ovnbagt laks med spændende smag

tirsdag den 10. december 2013

Supernem ovnbagt laks med spændende smag


Efter jeg blev helt forelsket i konceptet med Hokkaido fritter med Urtekram dipmix, fandt jeg på denne skønne og meget nemme laks. Og den smager vidunderligt.
Super let - super velsmagende. Jamen det er jo bare win win.

Sådan gør du
1 lakse (eller ørred) side i størrelse til jeres familie (Til 4 pers ku det være 600 g)
1-2 tsk Urtekram rød dipmix
salt og peber
sorte sesamfrø

Drys laksen med de 3 andre ingredienser. Bag i ovn på 200 °C i ca. 20 min. (måske lidt mindre afhængig af din ovn)
Server!

Det kunne fx være med pandestegte grønsager fra frost, hvis det hele skal gå stærkt. Eller med bønnefritter. (Ovnbagte grønne bønner). Stegt spinat og en tomatsalat ku også være godt. Eller dampede grønsager med lidt pesto.


Obs. vedr.  Urtekram rød dipmix. De har haft den i Netto for nylig. Hvis du er heldig, har de lidt rester på hylden endnu. Ellers kan den i hvert fald fås hos Irma og så online. Fx her hos Helseplus.dk

1 kommentar:

  1. Den røde dressing mix fra Urtekram har altså også fået en fast plads i mit køkken... Og der hamstres når netto har den (: jeg vil da også prøve den på laks - uhm hvor lækkert! (;

    SvarSlet