Paleolivet: Raw rødkål. Skøn rødkålssalat

onsdag den 25. december 2013

Raw rødkål. Skøn rødkålssalat


Hvis du ikke er helt igennem julemiddagene i endnu, vil jeg anbefale dig at prøve denne her rødkålssalat. Den smager pragtfult. Meget bedre en gammeldags rødkål i mine øjne. Og man kan godt trænge til noget lidt lettere til al den tunge julemad.
Opskriften er inspireret af opskriften i "Spis dig yngre".

1 øko rødkålshoved (jeg nævner at det skal være øko, fordi de som regel er lidt mindre)
3 øko appelsiner
1 håndfuld rosiner
1 håndfuld tørrede æbletern (eller små tern af 1 frisk)
1-2 tsk kanel
½ tsk lakridspulver
½ tsk vanilie (brug fx vanilie pulver fra urtekram)
lidt salt.

Riv skallen af alle 3 appelsiner og bland den med rosinerne, krydderier, æbletern og saften fra den ene appelsin.
Snit rødkålen fint - jeg brugte foodprocessor.
Skær de 2 sidste appelsiner ud i mindre stykker.

Bland hele gøje-møjet og lad det helst trække et par timer. Pynt med ristede nødder og mandarin hvis du har lyst.

Glædelig Jul
********************************
Familiens dom: Jeg serverede denne salat sammen med anden juleaften og min familie var alle meget begejstrede.


PS. Glem ikke at tjekke min side med gratis sager. Find den HER
**************************
Bogen "Spis dig yngre" afThorbjôrg Halfsteinsdottir er udsolgt fra forlaget, men du kan nok låne den på www.bibliotek.dk




Affiliatelink

Ingen kommentarer:

Send en kommentar