Paleolivet: Juleguf på Paleomåden

lørdag den 21. december 2013

Juleguf på Paleomåden


Måske har du det ligesom mig? Tiden er ræset af sted på en meget julestresset måde? I hvert fald er min juleferie startet nu og det er SKØØØØØNT!
Og nu skal der altså laves noget juleguf i stedet for al det skrammel, man bliver tilbudt i denne måned. Så hele hulefamilien kan guffe med god samvittighed. (Eller næsten, det er jo stadig guf, der ikke kan bør spises i uanede mængder.


7 forslag til juleguf uden mel, mælk og sukker


Jeg vil lave disse æg: Paleo kugler med marcipan og nougat i juleversionen, hvor de er runde eller juletræsformede og så en gang grøn krymmel.

Jeg er også klar til at lave Pebernøddekugler, da jeg endelig har fået indkøbt noget nyt kokosolie:
daddelkugler a la pebernødder


Æbleskiver og tilbehør


Jeg skal også afprøve æbleskiver, har ikke helt besluttet hvilke - skal det være bananversionen, eller bliver de for "tunge?
Æbleskiver med banan
Æbleskiver uden banan med mere HUSK

Så får vi også brug for en marmelade:
Paleolivets jordbær marmelade
Jeg har allerede taget øko jordbær op af fryseren. Vi har ikke flere rabarber, men det fungere fint uden.

Småkager


Gluten og kornfri Brunkager
KLIK HER for at donloade PDF med Urtekram opskrift på brunkager

Gluten og korn fri Vaniliekranse.
KLIK HER for at downloade PDF med urtekram opskrift på vanliekranse


Så mangler jeg bare nogle unger der gider hjælpe!


Glædelig jul og god arbejdslyst
/Malene fra Paleolivet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar