Paleolivet: Æggemuffins med grønt og pølse

tirsdag den 26. november 2013

Æggemuffins med grønt og pølse


Æggemuffins er en life-safer når man skal leve det travle liv med dejlige blodsukker stabiliserende Paleokost.

Jeg har efterhånden henvist til min gamle opskrift på æggemuffins et par gange, men her kommer den, som jeg lavede den i sidste uge inden jeg skulle 2 dage til Randers.

De er perfekte til "bil"-mad. ( ja ja, jeg ved det godt, man skal sidde ned og nyde sin mad). Men når man skal forlade huset kl. 4.30 om morgenen for at nå færgen, så passer det ligesom bedre, bare at spise i bilen.
Morgenen efter vågner jeg op i sommerhuset uden morgenmad og igen er de perfekte. Ingen opvask i det hus man skal forlade om lidt.

Æggemuffins med grønt og pølse. Paleo


Opskrift til ca. 12 æggemuffins:
  • 12 silikoneforme (papir kan anvendes, men de kan hænge fast i papiret)
  • 8 æg
  • Urtekrams røde dip mix (kan erstattes af paprika eller røget paprika)
  • Salt, hvis du bruger paprika, men kun lidt, da pølsen også salter
  • Ca 3 håndfulde pandestegt blandet frostgrønt, fx wokblanding
  • 36 tern af øko-spegepølse eller 3 øko-pølser skåret i mindre stykker

Steg grønsagerne eller brug rester fra aftensmaden.
Fyld de stegte grønsager i muffin-formene, så de er ca halv fyldt. Derefter ca. 3 tern af spegepølse eller pølse i hver form.
Æg og krydderier piskes sammen og fordeles i formene.

Bag ved 200 grader i ca. 15 min, måske lidt mere afhængig af din ovn.


Bonus tips til opskriften!



  • Skulle der være for lidt æggemasse, pisker du bare et æg mere og fylder efter, men formene skal ikke være fyldt helt til kanten, da de hæver lidt.
  • Muffinforme. Er nemmest af silikone. Æggene har det med at hænge fast i papirudgaven. Silikoneformene fås hos de fleste isenkræmmere eller bestil dem her.




Andre æggemuffins-opskrifter på Paleolivet:
Æggemuffins med variationsmuligheder
Æggemuffins med kylling, spinat og rosiner - den frække
Æg og bacon- muffins (Den er dejlig simpel!)


Vi ses! Hulehilsen Malene


PS. Fik jeg sagt, at ungerne ELSKER dem og de også er perfekte til madpakker? Fx sammen med lidt gnavegrønt, nødder og frugt?

Savner du flere madpakke ideer? Så tjek lige Paleolivets madpakkebog.


************

2 kommentarer:

  1. Det ser virkelig spændende ud!! :-)

    www.nannafreving.com

    SvarSlet
  2. Det skal da prøves!

    http://www.budgetbabe.dk/

    SvarSlet