Paleolivet: Jeg er ikke færdig med rødkålen endnu..Rødkålssalat med mandarin

torsdag den 10. januar 2013

Jeg er ikke færdig med rødkålen endnu..Rødkålssalat med mandarin

Rigtig mange spiser rødkål i julemåneden og så er det slut med det. Det er rigtig synd, for det er SÅ SUNDT... og lækkert og sprødt, ikk!

Jeg fortsætter derfor med at servere rødkål selv om det er januar. Som tilbehør i form af skønne sprøde salater. Jeg har også gerne blandet lidt rå rødkåls tern i min frokostsalat, der ofte består af alt godt fra grønsagsskuffen.




Rødkålssalat med mandarin


½ Fintsnittet lille rødkål
En rest fintsnittet grønkål (svarende til 2½ dl men lidt fra eller til betyder ikke noget, kan undlades!)
1 revet gulerod
2 mandariner skåret i mindre stykker
karse

Og så ellers bare en god dressing, som jo næsten er det vigtigste for at få en RIGTIG god salat.

Dagens dressing bestod af (Uden mål beklager!)
Godt med tahin
Koldpresset olie
Valnødde eddike (Eller anden smagfuld eddike, fx en frugt-eddike)
½ tsk honning
S&P

Dressingen røres sammen og smages til. Vend den godt rundt med salat ingredienserne og pynt med ekstra karse på toppen!


Et par andre forslag til vintersalater kan være:
Revet rødbedesalat
Rødbedesalat med stjerne-anis
Rødkål - rå og julet.
Rødkåls-salat med vindruer
Fintrevet rødbedesalat med vindruer

PS  Har du lyst til at blive VIP og modtage nyhedsbreve fra Paleolivet? Du får også en pdf med 7 hurtige Paleoopskrifter der kan være på bordet i en fart.
JAAaaaaa lad mig blive VIP!
  >>KLIK for at blive VIP og modtage nyhedsbrev + pdf med opskrifter <<

Ingen kommentarer:

Send en kommentar