søndag den 28. juni 2015

Paleolivets Madplan uge 27


Det gik helt helt galt med at følge min egen madplan i sidste uge. Der var mega mange arrangementer og alt blev byttet rundt.
Jeg kan mærke der er ved at gå sommerferie i den. Færre ting der skal ske og mere plads til improvisation. Madplanen holder derfor sommerferie de næste par uger.
Meeen er du helt lost, så finder der jo masser af madplaner her på bloggen du kan lade dig inspirere af. (KlIK HER for at se alle paleolivets madplaner - og scroll ned af eller prøv sidste års plan for uge 25)

Jeg træner videre efter mit Annas baldebiks program (den kommer der snart en anmeldelse af!), og forsøger derfor stadig at time mine kulhydrater, så jeg kan fylde på musklerne efter træning.

Som altid kan de kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.

Ugens madplan uge 27


Mandag: (low carb dag)
 Det er ikke så længe siden den har været på madplanen, men jeg fik den ikke lavet, så her er den igen.

Vi laver fyldte peberfrugter og en stor skål salat med mættende grøntsager.






Tirsdag:( carb dag - lav uden gulerødder for low carb)

Ovnstegt hel ørred med ovnbagte grønne bønner + gulerødder vendt i olie, salt og ingefær. En tomatsalat. Det kan også være jeg afprøver den med sqaush i stedet for bønner a la denne her









Onsdag: ( low carb dag)
Taco-krydret oksekød i spidskåls-ruller. Diverse snittet grønt som tilbehør









Torsdag: (low carb dag)
Masser af sommerfriske grøntsager.
Kylling og grønt lo mein







Fredag: ( low carb)
Vi skal have  Paleo Pad thai med and. Jeg elsker nemlig bare den ret OG vi har nogle andebryster i fryseren, som jeg nu husker at tage op, fordi det står på madplanen.

Der bliver sikkert serveret lidt frisk grønt "on the side".





Lørdag: (Carb dag - low carb: lav basilikumcreme stedet for ærtecreme og brug blomkålsbulgur i stedet for linser i salaten)


Vi skal have gæster og menuen er endnu ikke helt på plads.
Men jeg har overvejet noget grillet laks, og så vil jeg i hvert fald lave ærte-avokado creme til og linsesalaten.







Søndag: (Carb dag- carb eller ej afhænger jo af hvad du putter i salaten.)
Rester og ryd op i køleskabet tapas.
Evt en kødsalat.

(Har jeg ikke kød/fisk rester nok til en måltidssalat, laver jeg den som regel ved at tømme køleskabet for grøntrester og lave det til en salat, som jeg topper med fx en gang tun-salat = mayo + tun)








Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Som altid kan de kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.

1 kommentar:

  1. Hvornår starter du op med madplanerne igen? Jeg mangler dem :-)

    SvarSlet