Paleolivet: Paleo madplan uge 3

søndag den 11. januar 2015

Paleo madplan uge 3

Så er det vidst ægte hverdag igen og der skal styr på aftensmaden.
Så jeg er klar med endnu en madplan! :-)

Paleo madplan uge 3


Mandag:
Lyndampet fisk med smørstegt spinat og ovnbagt bacon-broccoli.

Tirsdag:
Bøf stroganof med rodfrugtemos eller blomkålsmos. Jeg vil lave min bøf strogranof a la DENNE opskrift, men med kokosmælk i stedet. Det der med mel springer vi bare helt over!

(Note: Hvis du spiser low carb eller træner skyhøj med ikke har træningsdag, så vælg blomkåls-mosen. Har du en træningsdag så vælg rodfrugtemosen)




Onsdag:
Rester af bøf stroganoff (se tirsdag) suppleret med en grøn salat










Torsdag:

Lyn hurtig karry-kylling med kokos og kål.
(Note: Hvis du  træner skyhøj og har træningsdag, så tilføj strimler af rodfrugter til denne ret eller spis med ris hvis det indgår i din kost)






Fredag:
Ah, så er det weekend igen. Er vi ikke heldige?
Paleo lasagne med lækker bechamelsovs.

(Note: Hvis du  spiser LCHF så lav sovsen med en fed ost i stedet for)







Lørdag:
Vi skal til frokost hos svigermor og svigerfar, så det skal være forholdsvis let mad. Altså både let at lave og let at fordøje ;-)
Det bliver nok et par grøntsager og de
lækre smørstegte kyllingelever med estragon.

(Note: Hvis du  træner skyhøj er denne god på en ikke træningsdag. Har du træningsdag, så prøv at servere med pastinak-fritter)






Søndag:
Tilbage til, at lave mad til 2 dage, så vi får en mere afslappet mandag. Det fungere bare SÅ godt.
Jeg laver pulled pork, for Uhm det smager godt og er nemt når det laves i stegesoen. Det skal bare smides i ovnen allerede om morgen! Find opskriften på Pulled pork her. Vi får den med cole slaw helt som i opskriften. (og hvis de spiser for meget, laver vi det til en slags burger om mandagen, ved hjælp af broccoliklatter!)
(Note: Hvis du  træner skyhøj og du har træningsdag, så lig en masse rodfrugter i bunden af din stegeso!)



Velbekommen
Hulehilsen Malene

Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner.
KLIK for at se flere madplaner

Vil du have et par lynhurtige opskrifter?

Vil du være VIP og være med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du også en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen



Ingen kommentarer:

Send en kommentar