Paleolivet: SUPER nem hverdagsmad. Ovnbagte hele kyllingelår på en bund af grønne bønner og cherrytomater

søndag den 30. marts 2014

SUPER nem hverdagsmad. Ovnbagte hele kyllingelår på en bund af grønne bønner og cherrytomater

Elsker i ikke bare, når det er virkelig nemt og så alligevel smager helt fantastisk? Sådan havde jeg det, den anden dag, da jeg fandt på at lave en ovn-ret med grønne bønner, cherry tomater og kyllingelår. Derfor deler jeg FLUKS opskriften.



Opskrift på
 Ovnbagte hele kyllingelår på en bund af grønne bønner og cherrytomater:

4 pers
4 hele kyllingelår (jeg har købt mine hos http://oekokyllingen.dk/ )
1 stor pose frosne bønner
1 bakke cherry tomater, halverede
salt, peber, paprika (eller hvidløg hvis du er mere i det humør)

I bunden hældes en pose frosne bønner og de halverede tomatfætre. Drys med lidt salt.
Kyllingelår krydres med salt, peber og paprika og ligges ovenpå bønnerne.

Bages ved 180 grader ca 45 min.

Så er det bare at nyde de skønne bønner, der er badet i kraften fra kylllingen. Uhmmm.

Ps. Opskriften dutter også hvis du er på Whole30!

Hvis du sidder mangler flere ideer til hurtig nem Paleo hverdagsmad, så er det lige nu man får en pdf med "7 Paleoretter der kan være på bordet på under ½ time" når man vælger at modtage nyhedsbrevet! Bare klik her:  JA TAK - den e-bog vil jeg ha fat i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar