Paleolivet: Whole30. Dag 21. Det går så godt

lørdag den 14. september 2013

Whole30. Dag 21. Det går så godt


Dagens frokost "in the making"
Tidslinien forudser, at man på denne dag ”Er SÅ træt af det hele” og oplever ”Food boredom” (Kom frisk med en god oversættelse her … mad kedsomhed?).  Hos os er det søndag og jeg har lige lagt en madplan for de næste par dage. Synes bestemt jeg får super varieret mad.
Jeg startede min morgen (efter et knus fra min mest morgenfriske søn) med en hyggetur i drivhuset. Der er fyldt med skønne gule og røde tomater, men også angrebne stængler og blade. Det var helt terapeutisk sådan at morgennusse i drivhuset.
Morgenmad: Kyllingesalat- (vi grillede nemlig 2 kyllinger i går) med hjemmerørt mayo og æblebåde og kapers. Serveret med agurk, små gule tomater og persille.
Frokost:  Salat af alt godt fra køleskabet (rødbede, gulerod, squash, tomat, agurk, persille mm) toppet med et par valnødder, lidt avokadoolie og de sidste strimler flankesteak.
Aftensmad: Skønne kylle-dunser med ristet løg-gulerodsblanding og kogte rødbeder vendt i olie-eddike.
Status dag 21: Jeg kan næsten ikke få mine arme ned. Det er så fedt. Igen i dag, var jeg mæt i flere timer og spiste ikke frokost før kl halv tre. (Havde så også ventet lidt med min morgenmad) Og da jegspiste, var jeg først lige begyndt at blive sulten.  Jeg spiste derfor også lidt mindre kød og fedt end jeg ellers ville have gjort, for stadig at have appetit til aftensmad.
Og når jeg bliver sulten, synes jeg faktisk næsten det er lidt rart. Sådan at mærke sulten. Jeg går ikke længere i panik. Og jeg er blevet meget bedre ti l at mærke efter, om det rent faktisk er sult eller bare rastløshed. Og har opdaget at den lille sult faktisk tit går over igen.
Min sidste udfordring er nok det med aftensmaden. Både fredag og lørdag spiste jeg aaaalt for meget aftensmad. Glædede mig sådan til at skulle spise og var så egentlig mæt efter første portion, meeen.. ja nu havde jeg jo glædet mig sådan og det smagte godt og… ja, jeg plejer jo at spise 2 portioner. Men det hævner sig. Går hele aftenen og tænker ….puha, jeg er for mæt.  I dag gik det lidt bedre, selv om jeg stadig tog 2 portioner, men nr 2 var meget mindre. I morgen Malene… I morgen tager vi kun 1 portion ;-)
Ellers: God energi og dejlig søndag. Nød min mad – ingen food boredom her.

Læs om dag 22 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-22-en-let-mandag.html

2 kommentarer:

  1. øh søndag ??? her er det kun lørdag lidt endnu- :)

    Ej det er så lækkert ud det med- jeg glæder mig til atjeg igen får råd til lidt mere kød og fisk- så jeg kan sagtens forstå at du ikke keder dig endnu.

    SvarSlet
  2. Jeg blogger et par dage forsinket. Ellers kan jeg ikke magte at få indlæggene regelmæssige. :-)

    SvarSlet