Paleolivet: Skvalderkål til aftensmad

søndag den 25. marts 2012

Skvalderkål til aftensmad

Til aften har vi spist en god gang stenaldermad, er jeg overbevist om. Vi fik nemlig skvalderkål som tilbehør.
På panden med en gang hvidløgssmør, skyl skvalderkål med en gang kogende vand fra el-koger.
Hæld dem på panden og lad dem klaske sammen, så det ligner spinat. Mums. Så er de egentlig klar til at spise og smager skønt. (fungere også uden hvidløg).
Her til aften, havde jeg dog en rest andesovs fra igår og nogle grillede gule peberfrugt. De kom oveni panden og jeg lover jer, den blev slikket tom!
Jeg plukker altid for lidt. Tænker det ser ud af meget, men det er ligesom spinat, når det klasker sammen, er der ikke så meget af det.

Foråret er den bedste tid at spise skvalderkål. Lige nu er de små og delikate, så skynd dig ud i haven og lug. (Ser du et par mælkebøtteblade, så tag bare dem med)
Jeg har lånt foto her: http://www.1010global.org/dk/2011/04/spis-dit-ukrudt-skvalderk%C3%A5l hvor der også er mere inspiration til at spise sit ukrudt.
VELBEKOMMEN!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar