Paleolivet: Ladywalk København - en uorganiseret gåtur

tirsdag den 26. juni 2018

Ladywalk København - en uorganiseret gåtur

anmeldelse ladywalk 2018
Jeg plejer ellers, at være let at begejstre....


Det er så sundt at gå. Vi skal gå noget mere, siger de kloge.

Jeg er enig. Så en mandag i maj tog jeg mine veninder i hånden for at gå Ladywalk.
Vi blev enige om at gå 7 km, så alle kunne være med.

Det er jo hyggeligt, at være en del af et stort fællesskab.


Dog blev vi noget overraskede allerede inden start.


Ikke over opvarmningen (selv om det nok er lige overgearet nok, at varme op til en gåtur) og de nærmest politiske tale (gab).

Det vil blev overraskede over var, at der ikke var fælles afgang.
Deltagerene drog afsted i store flokke længe før den officielle start tid.

Det blev nærmest en trend. Jo tættere på start tiden, jo mere alene var vi...

Sammen med et par hundrede af de mere "artige" damer, drog vi så afsted "til tiden" da Ladywalk officielt startede.

På trods af den store spredning, gik vi faktisk så tæt mange steder, at det var svært at tale sammen eller nyde turen. Det var som at gå i kø.

Det er ellers en fin rute forbi Amager strandpark ned til vandet.


Vejret var virkelig med os. Solen bagte ned.
Mine veninder, som begge har deltaget før, glædede sig efterhånden til at møde vædske-depotet og få den lovede juice/saft.


Stor var vores forundring dog, da vi ankom og bordene var ved at blive pakket sammen.
Der var på det tidspunkt flere hundrede kvinder bag os.

Men de var løbet tør for forplejning, så det var bare ærgeligt.
(Her må man gerne undre sig, når man har tilmeldt og betalt flere måneder i forvejen)


Nu er det jo ikke fordi, man ikke kan gå 7 km uden en juice, men vi var da skuffede.
Og det samme var de mange mange Ladywalk kvinder efter os.
Der blev snakket i rækkerne.


Vi fortsatte dog turen i godt tempo.
Fandt små omveje til at få lidt mere plads og overhale.

Og så var de 7 km Ladywalk klaret
(Kan du lige se vores glorier?)

I følge programmet var der chips til alle i målområdet.
DESVÆRRE
var de igen ved at pakke bordene sammen, da vi ankom...


Nej, der var sørme ikke flere chips!


Vi kiggede bagud.
Der var mange hundrede deltagere bag os. Og vi kunne kun se dem på 7 km ruten. Der var også en rute på 12 km, som var længere bagud.

Hvordan kan der ikke være chips til alle, når vi har tilmeldt os og betalt i god tid?
De ved jo præcis, hvor mange vi er!

Min ene veninde var rigtig sur nu. Hun følte sig SNYDT.
Det gjorde jeg, ærlig talt også.
(Forestil dig du har købt en rundvisning i en blomsterpark inkl kaffe og kage, men de tilfældigvis løber tør for kage, og reagere med "bare ærligt")


Hele stemningen i målområdet var mærkelig flad.

De fleste var allerede gået hjem.
Der var ved at blive pakket sammen.

Der var ikke rigtig noget, der indbød til at blive hængende.

Hele set-uppet minder om det, man møder ved diverse kvindeløb.
Men al stemningen og den professionele organisering mangler.

Det er drøn ærgeligt for ideen er SÅ god.


Så jeg skrev til arrangørerne.


Det er da ufedt, når så mange går hjem med en skidt oplevelse, af noget der kunne være så godt.
Så jeg skrev til arrangørerne og opfordrede dem til at sende en undskyldning over den manglende forplejning ud til deltagerne.

Her blev jeg dog endnu mere overrasket!

Jeg blev mødt med:
"Vi kan jo ikke rigtig forstyrre alle dem, det ikke gik ud over, bare fordi de var grådige"

og
"Vi har jo ikke mailadresserne på dem, det gik ud over"

Bemærk at "flere hundrede" pludselig er blevet til 100



OG så den allerbedste:
"Send din adresse, så sender jeg saft og chips til dig"

HA HA HA.

Se det for dig, hvis det havde været kaffen eller kagen der manglede til din blomster-park-omvisning (se kommentar længere oppe).

SÅ ALTSÅ:
Hvis du har deltaget i Ladywalk København og haft samme oplevelse, får du ingen undskyldning fra arrangørene, men du er meget velkommen til at sende dit navn og adresse til
ivan.mejlgaard@ladywalk.dk
Så sender han dig saft og chips med posten!

Sig det endelig videre, hvis du kender nogen der har deltaget!

SPRED THE LOVE!
(Du kan også dele indlægget her)


Min anbefaling vedrørende Ladywalk


Vil du gerne have en anledning til at gå en tur med veninder eller kolleger, så findes der andre organiserede gåture, som er bedre organiserede.
anmeldelse af oplevelse Ladywalk københavn

Ladywalk er en DYR gåtur.
Du får en t-shirt (som alle deltagere på mit hold dømte "virkelig grim" pga de kiksede farver)
Du får en planlagt rute.
Du får en string-pose med vand og små gratis vareprøver.

og
det støtter en god sag.
I år var det Hjerteforeningen og Endometriose foreningen.

Alligevel ville jeg, hvis jeg var et firma eller venindegruppe, finde et andet arrangement.

Når et arrangement er så stort, så SKAL der være styr på sagerne.

Fællesskabs følelsen ved at der er styr på afgang og nok til alle er en stor del af oplevelsen ved den slags arrangementer.

Vælger i at deltage i Ladywalk 2019, så gør som de erfarne.
Gå længe før den officielle start. Så er i sikre på, at der er treats til jer undervejs!
Og plads på stien.

Desuden er det en god ide, at medbringe en lille rygsæk. Den udleverede stringpose, er ikke så behagelig i længden.

Du kan læse mere om Ladywalk og studere de "yndige" t-shirts her
https://ladywalk.dk/

Kærlig hulehilsen Malene


PS. Har du også deltaget i Ladywalk 2018, så hører jeg gerne fra dig. Del din oplevelse. Måske var din helt anderledes.
Kom også gerne med anbefalinger af andre organiserede gåture.

***

PPS. Læs også min anmeldelse af Kettlebell-programmet Alphamamafit her:
Min nye træningslove

****

Ingen kommentarer:

Send en kommentar