Paleolivet: Paleolivets madplan uge 45 - madideer til hele ugen gør det nemt.

søndag den 1. november 2015

Paleolivets madplan uge 45 - madideer til hele ugen gør det nemt.

 

Uge 45 - jeg er ikke god til den her mørke tid. Men så må jeg jo lave ekstra lækker mad og glæde mig over at kunne side inde i varmen og stearinlysene og nyde den.

Ugens paleo-inspirerede madplan har som altid masser af gode sager på menuen.
Og fokus på at få mange forskellige og dejlige grøntsager.
Er du dedikeret til at spise low carb, kan de kulhydratrige grøntsager erstattes af andre grøntsager - se forslag i parentes.
Selv holder jeg deload, inden et nyt træningsprogram, så der er ikke så mange kulhydrater på menuen i denne uge

Ugens madplan uge 45


Mandag: ( low carb)
 
Rester fra søndag :kylling i tomat
- serveret med broccolimos og måske en grøn salat.







Tirsdag:( low carb dag)
Jeg har fundet nogle økologiske andelår til kun 20 kr stk. De ligger i min fryser og venter på en god anledning. Allerede tirsdag morgen, kommer de en tur i stegesoen med æble og andre godter. 110 grader og der kan de stå hele dagen, så maden er klar, når jeg har fri.
Vil du have en rigtig opskrift at følge? Så prøv min opskrift på Andelår med rosenkål



Onsdag: ( low carb dag )

Vi skal have fiskespyd med bacon.

Dertil grønne bønner med hvidløg og mandler







Torsdag: (carb dag - lav kål med spidskommen for low carb)
 
Jeg har sådan lyst til rødbede for tiden, så det bliver de saftige svampe med rødbedetråde (Dem MÅ du altså prøve, hvis du ikke har været der endnu!!!). Dertil hakkebøf eller snitzel






Fredag: (low carb dag - for ekstra low carb undlad pære i salaten)

Øko pølser med
 fennikel, pære salat


Lørdag: (Hvis du ikke opvarmer rodfrugterne til grøntsagsbulgur er retten ret low carb. Unlad evt kokossukker. Hvis du har brug for stivelse, varmer du rodfrugte bulguren )
 
Jeg kunne godt finde på at lave en suppe til forret. Måske den lynhurtige blomkålssuppe fra Paleolivets overskudsmad til underskudsdage eller jordskoksuppen her

Hovedret:
Sabines Paleo sharwarma





Søndag:

Igen! Mad til 2 dage, så vi kan spise rester om mandagen.
Hulefamiliens paleo lasagne

(Der skal laves en STOOOOOR portion, for at være til 2 dage i denne her familie. Sir det bare!)









Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Har du for travlt til madplanen?

Så bliv helt gratis VIP hos Paleolivet og få inspirationsmails om mad og sundhed. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver højst en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en mini e-bog (pdf) med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart! Og en serie af mails med inspiration til at lave hurtig mad.
KLIK HER - JA TAK til den gratis PDF med opskrifter




Glutenfri, mælkefri og sukkerfri madplan til dig der gerne vil leve sundt, men elsker dejlig mad :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar