Paleolivet: Paleolivets madplan uge 26

søndag den 21. juni 2015

Paleolivets madplan uge 26


Nå, jeg fik ikke lavet en kæmpe gryde søndag, så jeg havde rester til mandag. Det var jo ellers planen, altså planen da jeg lavede sidste uges madplan.
Men så kom der noget sommer-agtigt vejr forbi, og fik mig til at tænde grillen og grille kød og friske asparges og peberfrugter og sådan..

Men her kommer en ny sprød madplan tilpasset ugens træning.
Som altid kan de kulhydraterne erstattes af andre grøntsager for dig der er low carb.
Og dig der ikke går op i det med kulhydrater, springer bare al den snak med skrå skrift over)

Ugens madplan uge 26


Mandag: (carb dag- for low carb erstat gulerødder med hvidkål)
Den er nem, den er sund og den smager godt. Sådan skal det være på en mandag :-)  Broccoli risret







Tirsdag:( low carb)
Fiskespyd med friske asparges overhældt med klaret smør og en kål/gulerodssalat af en art.
Det er lige gået op for mig, at det er Skt.Hans og vi skal til Grundvigsparken og grille. Så menuen er ændret!
Vi skal have
marinerede grillede rejer
og spidskåls-salat
og grillede aspsarges




Onsdag: ( low carb dag)
Kylling med svampe og chorizo i en dejlig sovs med kokos og hvidløg. (Kan laves uden svampe, hvis det ikke er favorit - vi elsker dem!)








Torsdag: (carb dag - lav en bund af broccoli og blomkål for low carb)
Tid til Spiral-pizza (kan også laves af revne grøntsager). Toppingen er altid forskellig hos os, men vi eksperimentere pt med at genindføre lidt ost i kosten (eller jeg gør), så der kommer nok også ost på.







Fredag: ( low carb)

Tid til en bøf
og en gang hvidløgsbønner med mandler og hvidløg






'
Lørdag: (Carb dag - lav uden bananer)
Vi skal passe de små fætre, så vi må nok tænke i noget børnevenligt. Jeg tror det bliver karry gryden med banan og cashew nødder.

(Vil du have flere kulhydrater end dem fra banan og spiser du ris, så tilføj dem)





Søndag: (Low carb)
Hvis vejret er godt griller vi noget okse eller en hel kylling  og servere det med blandet salat (tilføjet agurker fra drivhuset) og nogle lynstegte grøntsager af en art.
Måske også en gang avoziki eller den mælkefri tzatziki







Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)




Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar