Paleolivet: Paleo madplan uge 12

søndag den 15. marts 2015

Paleo madplan uge 12



Ups, ingen madplan i sidste uge. Jeg har ikke fået nogen klager,........så jeg antager jeg er tilgivet.
Men altså - jeg har jo selv savnet den plan.

Og måtte lave panik indkøb.

(Bortset fra i torsdag, da hulefar skulle lave mad og endte med at købe store oksebøffer, som vi spiste med bagte søde kartofler og en bearnaise-inspireret mayo - der savnede jeg IKKE madplanen!)

Ugen bliver god - det lover jeg. Vi skal både have gang i grillen og spiralizeren...

Paleo madplan uge 12


Mandag: (Low carb dag)

Vi skal have hulefamiliens meatza. Nam nam!
Og så sikkert en gang salat.







Tirsdag: (Træningsdag - higher carb - vælg andre grøntsager fx squash og butternut for lover carb)
Jeg har besluttet at få leget lidt mere med spiralizeren. Den har ikke været så meget fremme på det sidste. Jeg lavede engang et fint indlæg om hvilke grøntsager der kan spiralizeses, tag et kig og vælg selv, hvad du vil spiralize!
Da jeg har træningsdag, vælger jeg sød kartoffel og et par andre rodfrugter, for at få nogle carbs.
Så laver jeg ovnbagte krydrede spiraler og servere en gang stegte kyllingebryster til.



Onsdag: (Low carb)
Retten næsten uden navn:
Super lexi Paleo panderet m masser af grønt







Torsdag: (High carb - træningsdag)
Jeg fik sådan lyst til laksetærten. Den er jo ret low carb, så jeg må lige tænke lidt over, hvad der skal til at tilbehør
Måske kan jeg blande nogle revne pastinakker eller gulerødder i tærten for carbs. Eller opfinde en bund med nogle mandler, kerner og rodfrugter.
Andre forslag til tilbehør:
Annas fennikelfræs !
eller
Dampet spidskål




Fredag (Retten kan være mere eller mindre low carb afhængigt at tilbehøret)

Hyggedag - vi laver Paleo-ris taffel. (Tip: Byt denne dag rundt med lørdag, hvis i ikke kan overskue at smække det på bordet fredag)








Lørdag: (Low carb)
Hulefar er ikke hjemme. Vi skal vidst have tundeller, squashpasta med pesto og forskelligt gnavegrønt












Søndag: (High carb - træningsdag+ fødselsdag - lav bønnefritter for low carb)
Jamen HURRA!! Hulefar har fødselsdag!
Hvis vejret ikke er helt skidt, så tror jeg vi barbercue-griller en nakkefilet, men det kan også være, jeg får hevet en lammekølle op af fryseren ;-)
Her er barbercuesovs på Paleomåden.

Tilbehør ku godt bliver nogle bagte rødbeder og knoldselleri.
Og så en grøn salat, sådan til ære for at det føles som forår.


Vi må også hellere gi ham lov, at få dessert ikk? Det bliver den mega lækre hindbærsoftice. For den smager SÅ GODT!









Hav nu en super skøn uge!
Hulehilsen Malene

Vil du se flere madplaner?
Vil du have flere forslag til madplaner? Så har jeg en hel kategori der hedder madplaner. (Denne ligger pt øverst, så scroll ned!)


Skal opskrifterne være hurtigere end dem i madplanen?

Så bliv VIP og med på Paleolivets nyhedsbrevs liste. Jeg lover at du ikke bliver spammet. Jeg skriver normalt allerhøjest en gang om ugen.
Når du melder dig til, får du en pdf med 7 hurtige retter der kan være på bordet i en fart!
KLIK HER - JA TAK jeg vil gerne med på listen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar