Paleolivet: Hulefamiliens meatza

tirsdag den 8. juli 2014

Hulefamiliens meatza

Helt i følge madplanen lavede vi meatza her den anden uge.
Men vi lavede en ny version.
Den vil jeg lige dele med jer.
Den var nemlig god!i
Og den var nem!

Meatza - stenalderpizza


Bund:
1 kg hakket oksekød
4 store æg
1½ spsk sennep
1 spsk rosmarin
3 fed hvidløg
salt og peber

Topping:
1 bundt forårsløg
1 grøn peberfrugt
1 rød peberfrugt
1 bakke champignon
1 håndfuld cherrytomater
Fedtstof, fx klaret smør

Evt: hjemmelavet ketchup /sukkerfri tacosovs/koncentreret tomatpure (vælg 1)

Rør alle ingredienserne til bunden et par minutter med en håndmixer. Bred "dejen" ud på to bageplader og bag bundene i oven ca. 20 min ved 175 grader.
(Den kan godt "bløde" lidt kødsaft, der ligger og bliver grumset rundt om bunden. Jeg skraber det bare væk) Den skrumper også lidt.

I mens bunden bager, vasker og snitter du forårsløg, svampe og peberfrugter.
Smid en god skefuld klaret smør eller andet fedtstof på panden. Og kast champignonerne på, lad dem bare få et par minutter for fuld skrue, så væden damper af. På med forårsløg og peberfrugt, som også lige får et minut eller to. Til sidst tilsættes halve cherrytomater. Og der krydres med salt og peber.

De for-bagte bunde smøres med lidt ketchup/tacossovs/tomatpure (kan undlades). Derefter fordeles fyldet ovenpå og de sættes lige tilbage i ovnen 2 min.

Pynt evt med sorte oliven og friske krydderurter!
Så er der serveret. Velbekomme!

Jeg foretrækker aftensmad med mere grønt end kød, så jeg servere altid en salat og noget gnavegrønt til retten.

Hulehilsen Malene
 
Ps. Der findes mange flere Stenalder-pizzaer på Paleolivet:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar