Paleolivet: Er det blevet kedeligt at drikke vand? 10 alternativer til at drikke vand

tirsdag den 27. maj 2014

Er det blevet kedeligt at drikke vand? 10 alternativer til at drikke vand

Party-danskvand

Vand er godt for din krop, din energi, dit overskud, din appetit.
Ikke kaffe, Ikke the, ikke sodavand og saftevand - men vand uden sukker og koffeien.

Men indrømmet, ind i mellem kan man godt blive lidt træt af vand.

Og så er det jo ganske herligt, at der egentlig findes så mange andre muligheder. Måske endda nogen du ikke har prøvet endnu? Tjek listen og se, om der findes en ny ide, du må afprøve!

 

10 alternativer til at drikke vand


#1. Har du prøvet theen "Cool-mint"? Det er egentlig en slags urtethe, men det kan godt lyde lidt tørt og hø-agtigt ikk? Denne her the smager godt af lakrids, citrus og et let strej af mynte, som bare passer så meget bedre sammen end det lyder. Prøv den! Også selv om du ikke er the drikker. Den dutter både varm og kold. Den kan købes mange steder. Jeg har endda set den i Tiger-butikken sammen med de store poser med krydderier.  Dette er Bastians favorit the.

#2. Roobios choko-mint! Endnu en the helt uden koffein. Denne the er ikke så kendt som coolmint, men den smager rigtig dejligt. Den er også sødlig, nogle siger den smager af "after eight". Jeg synes ikke, den smager ikke så meget af chokolade, som navnet antyder. Men jeg holder mere og mere af denne the, for hver gang jeg drikker den.
(Jeg har købt min hos her hos Tante-T)

#3. Danskvand med appelsinskiver (eller citronskiver). Det er bare altid lækkert. Bruger du mange appelsinskiver, sødes danskvanden nærmest en lille smule. I min verden smager det faktisk 100 gange bedre end sodavand. (Men jeg har også spist Paleo så længe, at sodavand er AAAAALT for sødt)

#4. Danskvand med agurkeskiver. Jeg anbefaler altid folk at prøve denne udgave. Det lyder så mærkeligt, men det smager SÅ godt. Jeg er helt vild med det. Gør dig selv en tjeneste og prøv en dag. Det koster kun en agurkeskive :-)

#5 Camillethe. Man behøves jo ikke være syg for at drikke camillethe. Og snupper du den om aftenen i stedet for kaffe, så sover du SÅ meget bedre.

#6 Grøn rabarberthe. Nogle mennesker har haft uheldige oplevelser med grøn the og kan ikke fordrage det. Sådan havde jeg det også, efter de første par gange. Men for det meste skyldes det, at theen er lavet forkert. Vandet skal kun være 80 °C, bruger du varmere vand, bliver den uhyggelig bitter. Og drop også bare pose-the udgaverne. De fleste af dem, smager af hø. Men grøn rabarber. Den ELSKER vi. Den er lidt sødlig og kan faktisk tage en mild sukkertrang. Der er en lille smule koffein i grøn the, så du skal ikke drikke spandevis lige inden sovetid. Men det er altså små mængder, og man kan sagtens snuppe en enkelt. Mine unger drikker også gladeligt denne the kold.

#7. Isvand med citron. En ægte klassiker. Men altså, det bliver bare sjovere at drikke sit vand, når det lige har fået en gang is og et par citronskiver.

#8. Kogt vand hældt over mynteblade. Har du dem i haven (som vi har) er det nemt. Ellers så kan det laves på de tørrede mynteblade, så er det nemt at have på lager. (Myntebladende er også gode i smoothie, hvis det er noget du bruger)

#9 Mandelmælk. Jeg har aldrig været vild med at drikke almindelig mælk. Heller ikke den gang, hvor jeg ikke vidste bedre. Men lækker cremet mandelmælk af den slags der er lavet med 1-2 dadler. Yummi. Det smager godt. Men det mætter også, og indeholder kalorier i modsætning til de andre forslag. Se hvordan du laver din egen mandelmælk.

# 10 Party danskvand. (Det er den du ser på billedet i toppen af dette indlæg!) Fyld din danskvand med frosne frugter i flere farver. Fx jordbær og vindruer og tilføj et par appelsinskiver og mynteblade. Det ser ret festligt ud. (Kan også laves med vand, hvis du ikke er til danskvand)


Du kan også bare "go wild" og lave din helt egen the blanding. Jeg har luret på denne her, men endnu ikke testet den:
http://www.nopieceofpaleocake.com/2014/01/homemade-caffeine-free-tea.html

Du havde måske troet, at der ville stå kaffe og almindelig the på listen. Det må du selvfølgelig godt drikke. (Jeg drikker selv sort the). Det er dit eget valg.
Men for det første, så tænkte jeg, du ikke havde brug for hjælp til at finde på det!
For det andet, så ved vi jo godt, at det er bedre at lade være.
Hvis du drikker kaffe, så håber jeg, du lige vil bruge lidt tid på at læse hvad Chris McDonald skriver:
http://www.b.dk/sundhed/chris-macdonald-oedelaegger-koffein-din-nattesoevn


Jeg har heller ikke medtaget smoothies. Her i hulefamilien drikker vi smoothies fra tid til anden. Men det er halvvejs ovre i madafdelingen.

Vil du se et par af Paleolivets smoothies, så finder du dem her:
** Broccoli smoothie - små meget bedre end det lyder!
** Carrot-cake smoothie - kagesmagende smoothie!!!
** Greenacolada - jeg elsker bare smagen af pinacolada.
**Smoothiebowl med blåbær og persille - den spiser vi til morgenmad

Men vi drikker IKKE ligth sodavand. Se her hvorfor

Kunne du bruge mere inspiration?

til Sunde, sjove, nemme Paleoretter, der kan være på bordet i en fart?
Så bliv en del af Paleolivet VIP-liste (det er gratis) og modtag mini e-bogen (pdf)
"7 middagsretter der kan være på bordet i en fart", samt løbende inspiration til køkkenet og kosten.

Klik her: JA TAK - hit med den gratis pdf.




Dejligt du kiggede forbi :-) Hulehilsen Malene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar