Paleolivet: Whole30. Dag 20. Så er jeg 2/3 af vejen.

fredag den 13. september 2013

Whole30. Dag 20. Så er jeg 2/3 af vejen.




Hænger du på endnu? Læser du med endnu? Jeg føler jeg har skrevet stolpe op og stolpe ned, og kan godt forstå hvis det blive for meget.
Men for mig er det lidt af en milepæls dag. Dag 20. 2/3 af vejen. Så kan man altså næste se målet. (Sådan plejer jeg i hvert fald at tænke, når jeg er ude og løbe)
Morgenmad /før træning måltid: 4 stk økobacon, 2 spejlæg, ½ avokado, lidt gulerod
Træning: Holdtræning i fitnesscenter. Styrke
Efter træning: 1 stegt rødbede, 2 skiver pålæg UDEN e-numre


 Frokost. Salat af alt godt fra køleskabet, toppet med flankesteak og paprikapesto. Afsluttet med lidt cashewnødder.
Aftensmad: Helstegt grillet kylling, grønkålschips, stegt grønkål-løg-æble-hvidløg( http://paleoparents.com/featured/kale-with-apples-and-onions/), bagte halve rosenkål. Rå gulerødder.

Kylling frisk fra grillen. Mååms

Silje besluttede vi skulle lave restaurante og skrev menukort og serverede maden (ungerne fik også majskolber)
 Status dag 20: Kom lidt for tidligt op i dag, så følte behov for en middagslur.Godt det er lørdag. Fik lige 20 min. Ah. Det irritere mig alligevel lidt, at jeg havde det behov, for det føltes meget som dalende blodsukker. Og er jo en klassiker for mig i forbindelse med motion (jeg ved jeg har ævlet om det før).  Jeg skal nok blive bedre til at eftertanke kroppen med noget kulhydrat-holdigt. Større mængder tror jeg. Der er jo ikke andet at gøre, end at efterprøve.
Jeg har de sidste par dage på opfordring tilføjet endnu mere fedt til måltiderne, specielt frokost, for at undgå min mellem-måltider sult. Det var et råd jeg fik på FBs Whole30 dansk side. Og det ser ud til at virke. For heller ikke i dag, har jeg haft huller i maven. Det er en stor sejr for mig.
Vi havde besøg af de gamle til eftermiddagskaffe i dag. Jeg havde stillet en STOR skål lækker frugt frem, og selv om der var rigtig meget jeg holdt af, spiste jeg ikke af det. Havde slet ikke behov.

Læs om dag 21 her: http://paleolivet.blogspot.dk/2013/09/whole30-dag-21-det-gar-sa-godt.html
 

3 kommentarer:

  1. Tillykke med at have gennemført 2/3 af forløbet! I øvrigt er det meget inspirerende at læse stolpe op og stolpe ned om det hele, så du skriver bestemt ikke for meget.

    SvarSlet
  2. Jeg er her stadig og følger glædeligt med i dit skriveri! Det er dejligt at læse :o) - Jeg er blot drønmisundelig på din bacon... jeg SAAAAVNER bacon!!

    Nå, men jeg har faktisk lige et spørgsmål, som jeg har undret mig over et par gange, når jeg har læst dine tidligere indlæg og også i dag. Du skriver, at det er lørdag i dag - hvorfor det? Jeg blev helt forvirret til at starte med og tænkte om det bare var mig, der ikke har styr på dagene, men altså - i dag er da fredag, ikke?

    SvarSlet
  3. Jeg må indrømme, at jeg poster indlæg et par dage senere end virkeligheden. Så er jeg ikke tvunget til at lave et indlæg hver dag til tiden, men kan måske færdiggøre et par stykker, med billedebehandling og det hele. Det tager jo tid. Så i virkeligheden er jeg et par dage foran indlægget på bloggen. Tak for jeres dejlige kommentarer

    SvarSlet