Paleolivet: Whole30. Dag 31. Så er W30 slut . Opsamling

tirsdag den 24. september 2013

Whole30. Dag 31. Så er W30 slut . Opsamling



Grilllet skinkeculotte, ½ bagt sød kartoffel og Madbandittens blomkålscous cous. Blommeguf

Sidder nu på færgen på vej til Århus og har lige spist min morgenmad-pakke. Den indeholdt 2 af de ”forbudte” frikadeller jeg skrev om i går. Altså dem med bacon om fra min mors brunch. Jeg fik nemlig nogen med hjem. Bedre rygrad har jeg ikke. (Resten var helt Paloe ok)
Jeg tror ikke, der bliver ret mange andre afvigelser fra W30 mønsteret i dag. Frokost skal indtages i firmaets kantine (vi har ingen kantine i Hillerød, men der findes en i Randers) og der vil jeg navigere efter bedste evne, men måske kommer der lidt mælkeprodukt med eller forkert olie.

Jeg er så stolt og glad over at have gennemført. Mine omgivelser har ikke alle kunnet forstå, hvad jeg havde gang i, men det har været så godt for MIG. Opsummering lidt på fordele og ulemper.
Mine W30 gevinster:
Jeg tror simpelthen, jeg for første gang i mit liv, på trods af at have spist Paleo længe, er omstillet til at kunne fedtforbrænde. Det tog lang tid, men endelig kan jeg være mæt i flere timer! Det er den vildeste sejr og den vildeste oplevelse.
Total ændret måltidsmønster. Ikke længere behov for mange måltider i løbet af dagen.
Ikke længere bange for at være sulten!
Mindre kulhydrat-afhængighed .
Tabt 2 kg
Opdaget at man kan leve en måned uden vin ;-)
Opmærksomhed omkring hvor mange gange, der ryger ting med tilsætningsstoffer indenbords (fx pålæg, skinke og den slags)
Opmærksomhed omkring hvor mange gange, jeg propper noget i munden af kedsomhed.
Blevet meget bedre til at mærke efter om jeg reelt er sulten.

Mine W30 skuffelser (yep, de er der også):
Havde drømt om en total velfungerende mave.
Ville meget gerne have tabt mindst 3 kg.
Energien har ikke været konstant på toppen efter de første 14 dage, som jeg havde håbet (jvf tidslinien og bogen og hjemmesiden). Dog har jeg generelt følt god energi og godt humør. Og må jo nok erkende, at selv om mad er vigtigt, så er der andre faktorer der spiller ind på ens energi niveau (fx stress, manglende lys pga efterår, menstruationscyklus, og måske overstore forventninger ti len selv med manglende pauser til følge)
Jeg øver mig stadig i at NYDE maden og ikke sluge den. Den vane er jeg ikke helt i land med. MEN det vil jeg dedikere den næste uge til at have meget mere fokus på.

***************'
Når det er sagt, så vil jeg bare sige til alle jer derude, der er igang eller vil gå igang. GØR DET. Du vil ikke fortryde! Selv min mand ævler løs om hvor fedt det er. Han stoppede efter 25 dage, men har tabt 5 kg og haft mere energi end han plejer. Hans kolleger har kigget misundeligt efter hans madpakker.

Det har været tidskrævende, både at skulle sørge for at al maden var 100% korrekt til 2 sultne voksne (og om aftenen også 3 børn), købe grønt og sikre fedt nok, og samtidig sørge for et dagligt blog-indlæg. Men det har også været en god støtte, at skrive ned hver dag. Det er helt sikkert med til at fastholde. Så hvis du er igang eller skal i gang, kan jeg kun opfordre dig til at skrive dagbog.

Vi har allerede aftalt at gøre det igen! Måske til januar. Der vil jeg også skrive dagbog, men nok skære lidt ned på blogindlæggene.
Så bliver der også bedre plads til at smide en opskrift ind i mellem.

PS. Jeg har stadig ikke fået den smoothie, nu kan jeg nemlig slet ikke finde opskriften igen J

Læs min status 30 dage efter W30 her: 30 dage efter Whole30
Læs hvilken ret, jeg synes er den mest perfekte W30 ret lige her: Super nem Whole30 ret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar