Paleolivet: Lever

tirsdag den 4. september 2012

Lever

Hvordan har du det med lever? Det er jo sådan noget, man BØR spise med jævne mellemrum. Jeg foretrækker den pakket ind i en masse god smag og grønsager, ikke bare stegt med salt og peber på panden. Og så må det gerne være lamme eller kyllingelever.
Her den anden dag, kastede Klaus sig ud i, at tilberede den lammelever der lå i vores fryser. Og det blev godt! Alle børn spiste lever, men nogen forsøgte at undgå grønsagerne...

Han brugte denne opskrift:
Lever med citron og hvidløg
Han sprang alt det med cous cous og brød over og brugte alle grønsagerne angivet i opskriften i gryden med lever.
Vi fik en grønsagsret med bagte sqaush og auberginer til.



En lille status:
Hvordan går det ellers? Jeg har stadig ikke tabt de sidste 2 kg jeg så gerne vil af med. Har vejet det samme i evigheder. Jeg er ret sikker på, det skyldes mit lidt for store indtag af nødder. Jeg kan simpelthen ikke lade være. Spiser lige lidt for mange hver dag.
Har eller fået motioneret godt her på det sidste. Fx var der både DHL og SMUK-løb i sidste uge, samt 2 gange styrketræning. Wuhuuu. Den slags skal man jo prale af engang imellem, for det er sjældent det går SÅ godt, at jeg når op på 4 gange......
I sommerferien var jeg "slap" og spiste langt flere "forkerte" ting, så da den var slut, havde jeg faktisk taget på. Det meste har dog givet slip igen.

Jeg har haft brød-craving på det sidste. Drømt om at sætte tænderne i et godt groft nybagt rustikt hvedebrød med smør. Det har ellers ikke været svært for mig at sige nej til hvedebrødet, altså indtil nu. Måske møder jeg et der lever op til mine forventninger en dag og sætter tænderne i det. Indtil da, lader jeg bare alle de lyse / slappe / kedelige brød pasere, for de er jo ikke HELT netop det jeg drømmer om. Man er jo heldigvis selektiv :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar