Paleolivet: Brød

lørdag den 17. marts 2012

Brød

Så er det lørdag igen og der er lidt ekstra tid til køkkenet.
Den har jeg bl.a. brugt på at lave dette dejlige brød. På norsk hedder det lavkarbobriks. Hmmm, hvordan oversætter man det? briks?
Det er i hvert fald brød af en masser gode kerner og som vanligt, helt uden korn. Altså en slags stenalderbrød :-)
(i hvet fald, når vi taler ingredienser, jeg tvivler på, de lige biksede noget der ligner)

Opskriften er her:
http://lilalife.no/wips/754299265/b/2011__01__28__melkefri-lavkarbobriks/

Den er let læst, selv om den er på norsk.
Jeg har endnu ikke købt kokosMEL, men er kun i besiddelse af de alm revne kokos. Så det ristede jeg lidt i ovnen og kørte igennem kaffemøllen, ligesom jeg gjorde med alle kernerne.

Nu har jeg et dejligt brød, som nok skulle kunne holde til indtil flere morgenmadspakker og eftermiddagssnack.
Tror også det kunne være herligt, til en toast med skinke og smeltet ost. Eller som udgangspunkt for et hvidløgsbrød...

Ingen tvivl om, at man bliver mere brødhungrende med tiden. I starten er det svært, så er det nemt, men efter længere tid, kommer der igen en periode, hvor man bare SAVNER brød, fordi det er så praktiskt og rart.

PS. Må lige offentliggøre det! Jeg har været ude at løbe! Jiharrr. Jeg har simpelthen ikke kunne tage mig sammen det meste af vinteren til at løbe. Har faktisk ikke løbet siden nytårsløbet. Men idag løb jeg 3,5 km og det gik egentlig nemmere end forventet. Pew det var godt for samvittigheden.
Jeg træner stadig cirkeltræning og styrke/puls træning på hold næsten fast. I torsdag, var jeg til aerobic. Det var sjovt og svedigt, men er også ren puls, der er ikke meget styrke i det....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar