Paleolivet: Paleo madplan for uge 23

søndag den 1. juni 2014

Paleo madplan for uge 23



Helstegt lam fra lørdagens fest. Uhmmm

Madplanen i sidste uge var en kæmpe hjælp. Der var FULD knald på og vi har nu fået holdt nonfirmationsfest for Emil. En rigtig fest i hulemands-style med helstegt lam i haven. Yep, Det blev SÅ lækkert. Men vi måtte op kl. 7 for at starte kullene og sætte lammet over til de gæster der kom kl. 13.00.

En lille update til sidste uges madplan (til jer der ikke har set det på facebook). Jeg byttede laksetærten fra madplanen ud med laksetærten med røget laks. Og vi blev helt begejstrede over at hilse på den igen. Den er så god. Så har du ikke prøvet den endnu, så overvej det! Du finder opskriften her: laksetærten med røget laks

Denne uge bliver mere rolig, selv om hulepigen har fødselsdag sidst på ugen. Min yngste bliver 8 år!

Paleo madplan for uge 23


Mandag: Hverdag igen. Vi sal have den lækre reje-laksesalat. Kan serveres med gulerodsboller, hvis man savner brød til den slags

http://www.paleolivet.blogspot.dk/2014/05/lkker-mttende-middagssalat-med-laks-og.html

Tirsdag: Grillspyd med kød og grønt (peberfrugt, løg, champignon). Grilles eller laves på pande, i tilfælde af dårligt vejr. Spises med nye sommergrønsager let stegt i klaret smør og havepesto


Onsdag: Kalkungryde med lynsvitset spidskål.

http://www.paleolivet.blogspot.dk/2011/10/fra-hulekvindes-dagbog-12-hurtig.html


Torsdag: Grundlovsdag. Jeg skal faktisk hjælpe spejderne med at lave helstegt lam, så det bliver 2 gange inden for en uge.....
Så Hulefar får lov at lave mad. Han skal lave kødsovs med skjult lever og squash-pasta på vores spiralizer

http://paleolivet.blogspot.dk/2013/04/sadan-far-jeg-familien-til-at-spise.html


Fredag: Grillede andebryster med rå rødbedesalat med tahindressing og/eller ovnbagte spiraler.

http://paleolivet.blogspot.dk/2012/03/frikadeller-med-rdbedesalat.html
Lørdag: Vi skal spise hos vennerne. Jeg ved vi skal have sådan en grillet flæskesteg, der bliver rundgrillet så den får sværd hele vejen rundt. (Porchetta).
Jeg har fundet en opskrift på Porchetta, hvis du også skulle have lyst. Find opskriften her (bruger ovn).


Søndag: Silje har fødselsdag. Tænk at den lille hulepige bliver 8 år!! Hun skal vælge menuen, og jeg gæltter på kyllingelår eller pølser, huleketchup og agurkestænger + ærter/majs (majs er ikke Paleo, men jeg anser det ikke for en trussel mod mine børn)


GOD UGE TIL ALLE
Husk du kan se alle Paleolivet madplaner ved at klikke på etiketten Madplan.

Hold dig opdateret!

Måske følger du allerede Paleolivet på facebook, men har overhovedet ikke set mit opslag med laksetærten med røget laks? Det er fordi facebook sortere hvilke indlæg du skal se og ikke viser dig dem alle. 
De vil nemlig gerne ha´ mig til at betale for at du skal se opslagene. Men da jeg bruger mange timer hver uge, på at skrive indlæg og dele gratis ud af opskrifter, i håb om at inspirere andre, giver det ikke rigtig mening af betale for at give noget væk.
Hvis du gerne vil være sikker på, at få besked om alle nyheder på bloggen, så kan du melde dig til  nyhedsbrevet. Her sender jeg ca en gang pr uge en mail med opsamling på ugen der gik. Som velkomstgave, for du også en pdf, med 7 hurtige paleo middagsforslag!
http://blogspot.us8.list-manage.com/subscribe?u=f29a968492f3b63d590b9f58e&id=be0da0a06c

Tilmeld dig til nyhedsbrevet her:
Tilmelding til nyhedsbrev

Vi ses. Hulehilsen Malene

Ingen kommentarer:

Send en kommentar