fredag den 22. april 2016

Find din egen vej



[Find adgang til den gratis lydfil i bunden af indlægget her]

Kære Bloglæser. Hvilken vej er din vej? Det fik jeg lyst til at spørge dig om, efter jeg havde lavet en introduktion af mig selv til de nye hold-deltagere på forløbet Få hul på dit sundhedsprojekt. Få enegi og overskud.

Fordi jeg efterhånden møder så mange mennesker, med konstant dårlig samvittighed over at gøre tingene forkert.
Du skal selvfølgelig ikke gøre tingene forkert, men finde ud af, hvad der er rigtigt. Rigtigt for dig.

Præsentation af mig lød sådan her:

Jeg er 44 år og udstyret med en mand, 3 børn, 1 kat og 5 høns. De 2 store børn er drenge på 16 og 14 år, hvoraf den yngste har adhd. Den mindste er en pige på 9 år. (Som elsker at fortælle historier i skolen om hvor sundt hendes mor tvinger hende til at spise, så sidder alle de andre børn med store øjne og synes det er "MAJET" synd for hende)
Jeg har startet det her forløb, fordi jeg interesserede mig rigtig meget for den form for sundhed, der får os til at have det godt og have god energi og overskud i hverdagen.
Igen og igen har jeg set, hvordan kvinder kaster sig ud i kampen for at følge hvert et råd om hvordan vi skal leve for at blive den perfekte udgave af os selv. Og fulgt med i, hvordan det alligevel ikke rigtig lykkes, fordi vi kæmper med perfektionisme, indgroede mønstre og vaner og alt det psykologiske, der også følger med det at spise og være sund på andre måder.

Jeg brænder for, at vi hver især skal finde vores egen vej. At vi i et tempo hvor vi selv kan følge med, skal kigge på de uhensigtsmæssige mønstre.
At vi ikke pludselig er så bange for bagte rodfrugter og rugbrød, at vi sulter os selv og falder i slikskålen.
Det er det, jeg så gerne vil overbevise jer allesammen om. At tingene ikke skal være perfekte. At vi ikke skal spise i smug, fordi noget er forkert. At vi skal give os selv det vi har behov for, i stedet for at spise det væk.
Og meget mere.
Meget af min viden om kost og sundhed har jeg samlet op, fordi jeg bare suger den slags viden til mig alle steder fra. Jeg har ikke nogen officiel uddannelse indenfor feltet.
Men jeg har en uddannelse som coach. Og coaching handler rigtig meget om at bryde mønstre og ændre vaner. 

Jeg har også en uddannelse som ingeniør. Så jeg energi-renovere også ejendomme, passer solceller og laver energiregnskaber for at tjene til huslejen.
Måske tænker du at ingeniør, sundhedsnørd og coach lyder som en underlig blanding? Men det handler om at samle og formidle viden. Det handler om, at finde nye løsninger på problemer. Så langt hen af vejen, så er det slet ikke så underligt igen smile-humørikon
(Og så kan jeg vældig godt li at skrive, men det har du nok opdaget )wink-humørikon)

Det er SÅ vigtigt for mig at pointere, at denne blogs mission er at inspirere dig: Inspirere dig til at tage nogle sundere madvalg (og andre valg). Vise at det at spise en masse grønt og mindre af ”det hvide” kan gøres lækkert, nemt, børnevenlig, hverdagsvenligt.

Bare det. Inspiration. 

Ikke REGLER. Ikke du skal følge Paleo-ideen/stenalderkost (Eller nogen som helst anden kost 100%). Ikke at noget er forkert.
Lad dig inspirere til at finde din egen vej. Den er giver dig energi og overskud. Den der giver dig følelsen af, at du ofte træffer nogle gode valg. Valg der føles gode, fordi de føles rigtige, ikke fordi andre siger de er rigtige.

Giver det mening?
Det håber jeg.

BONUS! 

Jeg har lavet en lydfil på 15 min, med strategier og overvejelser til dig, der gerne vil arbejde på at finde din egen vej. 
Den kan du få helt gratis, hvis du skriver dig op her: Ja tak til den lydfil + et par dage efter vil du modtage en guide til at spotte de spisemønstre der eventuelt sabotere dit vægttab

Hulehilsen Malene



PS. Hvis du blev nysgerrig vedr. mit nye forløb "Få hul på dit sundhedsprojekt" kan du læse lidt mere her: Læs om Sundhedsstarter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar